Hiába nyerte meg az időmérő edzést, már a pénteki szabadedzések alatt tudni lehetett, hogy a legjobb esetben is csak a 11. helyről kezdheti a Forma-1-es Belga Nagydíjat a háromszoros világbajnok Max Verstappen. A holland büntetéséből végül Charles Leclerc profitált a legtöbbet, aki pályafutása 25. pole-pozícióját egy második helyet érő idővel biztosította be.
Az, hogy a Red Bull hollandja helyett Leclerc foglalhatja el az első rajtkockát, nem kizárólag a vb-éllovas büntetésének köszönhető. Erre Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke mutatott rá, amikor a Sky Sports F1-nek nyilatkozva a maranellóiak „tökéletes” stratégiáját dicsérte: elmondása szerint sokat számított, hogy az utolsó két Q3-as köre között megtankolták Leclerc autóját.
„Mindenekelőtt Charles nagyszerű kört futott, de a stratégiánk is úgy működött, ahogyan azt elképzeltük. A két kör között tankoltunk” – idézte Vasseur szavait a RacingNews365.com. „A végén, amikor a deltakülönbség kevesebb volt, mint egy századmásodperc, tudtam, hogy kifizetődött. Néha az érme rossz oldalára kerülünk, de a mai döntéseink tökéletesek voltak.”
Vasseur arról az elméletről is beszélt, miszerint Spa-Francorchamps-ban általában jobb nem az élről indulni a La Source kijáratától a Les Combes-ig tartó gyorsulási verseny miatt. A francia szakember azonban nem hisz ebben. „Értékelnünk és élveznünk kell azt, amit elértünk. Ami biztos: szívesebben indulnék az első helyről, mint a harmadikról vagy a negyedikről, de majd meglátjuk, mi történik holnap a rajttól a célvonalig” – tette hozzá.
Leclerc végül 11 ezredmásodperccel gyorsabb időt rakott össze, mint a Red Bull másik pilótája, Sergio Pérez, ezzel szemben Carlos Sainz csak a hetedik helyről indulhat, miután több mint hét tizedmásodperccel kapott ki a csapattársától. Tavaly a monacói pilóta hasonló módon, Verstappen rajtbüntetésével várhatta az élről a piros lámpák kialvását – akkor végül a harmadik helyen intették le.