Utoljára a 2020-as szezonban fordult elő, hogy egymást követő négy futamon sem tudott győzni Max Verstappen. A háromszoros és címvédő világbajnok a rajtbüntetése után csak a 11. rajtkockából várhatta a Forma-1-es Belga Nagydíjat, ahonnan végül ötödiknek zárkózott fel.
Verstappen az elmúlt két évben óriási felzárkózásokat bemutatva győzött Spa-Francorchamps-ban, hiszen 2022-ben a 14., tavaly pedig a hatodik helyről rajtolt, ám a leintés után a Red Bull pilótája beismerte, tudta, hogy ezúttal legfeljebb a kármentés lehet a cél. „Bár az első néhány körben nem volt annyira rossz az autó egyensúlya, valószínűleg az nem segített, hogy sokat autóztam a forgalomban” – nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain.
„Egyszerűen nem voltunk gyorsabbak a körülöttünk lévő autóknál, így beszorultunk a DRS-vonatba” – folytatta Verstappen. „Csapatként ma kihoztuk a maximumot a teljesítményünkből. Ha ezzel a tempóval az élről indultunk volna, azt hiszem, a győzelemért harcoltunk volna, de tudtam, hogy ez a verseny a kármentésről fog szólni.”
A holland azonban az ötödik hellyel sem volt csalódott, mivel közvetlen üldözőjével, Lando Norrisszal szemben tovább növelte az előnyét, így kettejük között már 79 pont a különbség. „A bajnokság szempontjából pozitív napot zártunk, hiszen növeltem az előnyömet, holott könnyedén alakulhatott volna úgy, hogy veszítek belőle” – nyugtázta Verstappen, aki végül egy negyedik hellyel távozott Belgiumból.
A 26 éves versenyző úgy érzi, egy extra szett kemény gumi segíthetett volna rajta. Az azóta kizárt George Russell taktikája kapcsán kiemelte, hogy ugyan a brit egy kiállással nyerte meg a futamot, szerinte sem a gumik kopása, sem pedig az élettartamuk nem tették lehetővé, hogy az ő példáját kövessék.
„Még van mit kielemeznünk, de csapatként jó munkát végeztünk. Határozottan helyes stratégiát választottunk, azzal ugyanis, hogy az elején kicsit agresszívak voltunk, meg tudtunk előzni néhány riválist, ami kicsit jobbá tette a versenyemet” – jegyezte meg.