A vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj igazi örömünnep volt a Mercedes számára, a rosszul sikerült pénteket követően ugyanis két eltérő, de egyaránt hatékony stratégiával az első két helyen – méghozzá néhány tized különbséggel – intették le George Russellt és Lewis Hamiltont az 1. és 2. helyen.
Később jött a feketeleves: kiderült, hogy Russell autója a benzin teljes kiszivattyúzása után 1,5 kilogrammal könnyebb volt a szabályokban előírt 798 kg-nál, a műszaki szabálytalanság miatt utólag ki is zárták.
A Mercedes fiatalabb angolja a mezőny túlnyomó részével ellentétben egy kiállással csinálta végig a versenyt, 34 kört húzott le a kemény keveréken a második etapban – valószínűleg az abroncsok elkopása, a Spában nem tartott, az amúgy gumitörmelék felszedésére lehetőséget nyújtó tiszteletkör hiánya, valamint a biztonsági autós szakasz elmaradása miatti nagyobb fogyasztás is hozzájárult az alulmérlegeléshez –, a csapatnál ígérik, hogy a lehető legalaposabban kivizsgálják a történteket.
„George számára nagyon húzós, hogy egy ilyen lenyűgöző verseny és győzelem után kizárták. Ragyogó munkát végezve tartotta életben a gumikat, védekezett a befutóig. Egyelőre nem tudjuk, miért volt az autó a súlyhatár alatt a futam végén, de vizsgálatot indítunk, hogy kiderítsük az okát” – mondta a Mercedes versenyekért felelős főmérnöke, Andrew Shovlin.
„A gyanúnk szerint az egy kiállásból fakadó gumikopás is szerepet játszott ebben, dolgozunk rajta, hogy világosan lássunk. De kifogásokat nem keresünk, egyértelműen nem végeztünk elég jó munkát, el kell érnünk, hogy ilyen ne fordulhasson elő újra” – tette hozzá.
A Mercedes számára öröm volt az ürömben, hogy a futamgyőzelmet másik versenyzőjük, Lewis Hamilton örökölte meg, és az eredeti egy-kettő alapján így is bizakodva tekintenek a nyári szünet utáni folytatás elé.
„Enyhített a csalódáson, hogy a második helyen beérő Lewisé lett a győzelem. Ő is nagyon erős futamot teljesített, ma ő volt a leggyorsabb kétkiállásos pilóta. A tempóval elégedettek lehetünk, persze csalódás, hogy nem egy-kettővel távozhatunk. De tanulunk ebből, és Zandvoortban még erősebben térünk vissza a szünetet követően” – szögezte le a szakember.