Sokan régebben is tudták, a Magyar Nagydíj óta pedig a szélesebb F1-es közönség számára is közismert, hogy Max Verstappen rendszeresen vesz részt online e-sportos, autóversenyzős futamokon.

Bár már idén, az imolai forduló alatt is lezavart egy ilyet, a téma a holland számára rosszul sikerült hungaroringi forduló után vált „forróvá”, felvetődött, hogy a hajnalig tartó szimulátoros küzdelem miatt volt formán kívül a címvédő.

A Red Bull elsőre megvédte a pilótát, majd a motorsportfőnök Helmut Marko azt mondta, a Hungaroring után tulajdonképpen eltiltották Verstappent a tevékenységtől, amire a Belga Nagydíj előtt a háromszoros világbajnok azzal reagált, hogy nagyon is tudja, neki mi fér bele és mi nem, azaz neki ne dirigáljanak ezt illetően.

A már említett Marko mostanra maga is finomított, egy újabb megszólalásában azt állította, csak javaslatot tettek Verstappennek:

„Megegyeztünk, hogy a jövőben nem fog éjfélnél sokkal tovább szimulátorozni, még úgy sem, hogy teljesen eltérő bioritmusa van. A közvélemény támadásai miatt egyszerűen kerülni kell az ilyesmiket. Amikor az F1-es futam nem úgy alakul, ahogy kéne, Max csak az 5. helyen ér be, akkor különösen érdemes kerülni” – nyilatkozta a német Sky Sportsnak az osztrák matuzsálem.

Marko a fentiekkel együtt elismerte, hogy nem határozott tiltásról van szó, saját szavaival csak „erős ajánlás”-t tettek a pilótának.

A motorsportfőnök arra is rámutatott, hogy Verstappen eredetileg nem tervezett éjszakába nyúlóan szimulátorozni a hungaroringi hétvégén, online versenycsapata, a Team Redline az utolsó pillanatban kérte fel a részvételre: „Tisztában vagyunk vele, hogy a szimulátoros versenyzés a legfőbb hobbija, de eredetileg nem is szándékozott vezetni [a Magyar Nagydíj előestéjén] egészen addig, amíg egy csapattársa ki nem dőlt.”

Az elmúlt három évben a bajnoki címet behúzó Verstappen idén a 14-ből hét futamot nyert meg, ám a legutóbbi hétből már csak kettőt, a legutóbbi ötből pedig egyet sem, sőt, Ausztria óta a dobogóra is mindössze egyetlen alkalommal állt fel. A holland előnye 10 fordulóval vége előtt 78 pont a mclarenes Lando Norrisszal szemben (277 – 199 p.), de – főképp az erőviszonyok közelmúltbeli alakulását figyelembe véve – még az elmúlt háromból két versenyt nyerő, 150 pontjával a 6.helyen álló mercedeses Lewis Hamilton is veszélyt jelenthet rá hosszabb távon.