14 futam zajlott le a 2024-es Forma-1-es szezonban. Ez idő alatt más-más mértékben fogytak a pilóták erőforrásegységei. Jó példája ennek Max Verstappen, akinek Belga Nagydíjas esélyeit jelentősen rontotta, hogy Red Bulljába már az idei ötödik V6-os motort szerelték, ez pedig tíz rajthelyes büntetéssel járt.

A holland egyébként nincs még biztonságban, hiszen tíz futam van még a szezonból, de leszámítva a kipufogórendszert, már minden más elemből az utolsót gyűri a háromszoros világbajnok. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindenképp megbüntetik, a régi elemek újrahasználásával akár el is kerülheti a rajtbüntetést a pilóta. Más kérdés, hogy a vadiúj elemek mindig jobbak teljesítményszempontból, ez hosszabb távon előnyt is jelenthet.

F1: Ezekre a pilótákra várhat büntetés a folytatásban 1

Egy RBPT-Honda erőforrás (Kép: Qian Jun/MB Media/Getty Images)

Verstappenhez hasonlóan rossz helyzetben csak a csapattárs, Sergio Perez áll az élmezőnyből, a mexikói csak a kipufogók tekintetében áll jobban eggyel, ő hatot kezdett már el használni a büntetés nélkül engedélyezett nyolcból. A 11-es rajtszámú Red Bullban már a 3. akkumulátor és vezérlőelektronika működik, ezért meg is büntették már őt, ugyanis ezekből csak kettőt lehet szankciók nélkül használni.

Utóbbi két erőforráselem egyébként többeknél is kritikus lehet, a két McLaren és a két Ferrari azonban minden másból legalább egy tartalékkal rendelkezik – kivéve Charles Leclerc-t, akinél már az utolsó hőenergia-visszanyerő (MGU-H) plombáját is megbontották.

A két mercedeses versenyzőt egyelőre nem fenyegeti büntetés, náluk még azokból az elemekből is van legalább egy „bontatlan”, amiből a többieknek már nincs.