Közúti autóban, az F1-esekhez képest viszonylag alacsonyabb sebességnél is megérezzük az erős szelet, az igen gyors és az aerodinamikára kihegyezett versenygépeknél pedig kimondottan komoly kihívást jelenthet ez.
Márpedig pontosan erre készülhetnek a nyári szünet után visszatérő versenyzők, már ugyanis Hollandia Zandvoortot is magában foglaló régiójára sárga figyelmeztetést adtak ki az erős szél miatt, 50-60, időnként akár 80 km/órás széllökések várhatók a Holland Nagydíj pénteki szabadedzésein, nehezítésnek pedig az eső is eleredhet a nap folyamán.
„Szeles időben vezetni nehezebb, mint hinnék. 20-25 km/órás szél is sok, de már 10 km/óra alatt is érezzük. Az állandó 25 km/óránál is hatalmas különbséget lehet érezni, itt meg 40, 50, 60, 70, 80 km/órás lökések is lehetnek, én még nem is vezettem ilyen körülmények között. Ez veszélyes lehet, mert egy kanyarba beérve a 60-80 km/órás szél teljesen megváltoztathatja az autó viselkedését. Ilyenkor a versenyző tehetetlen, az autó a kavicságyban, a falban végezheti” – mondta a csütörtöki sajtónapon a mclarenes Lando Norris.
„Szerintem egyetlen autót sem terveztek olyan szélhez, amilyen holnap lehet. Ha jól tudom, 80 km/órás lökések is lehetnek – ha így lesz, nem hiszem, hogy sok autó lesz a pályán. Szombatra-vasárnapra enyhül majd, de még akkor is erősen szeles lesz az idő” – tette hozzá.
A sauberes Csou Kuan-jü kicsit bizakodóbban beszélt:
„A bejáráson én is éreztem. Nem az egész pálya szeles, de bizonyos részek, mint a célegyenes és a hátsó egyenes, ahol a DRS-szakaszok is vannak, nagyon is azok. Pénteken még erősebb lesz. De szerintem azért nem lesznek vezethetetlenek az autók, egyszerűbben csak kiszámíthatatlanabbak lesznek a körülmények.”
A jelenlegi előrejelzések szerint szombatra a szél enyhül (50-60 km/órás csúcslökések), ugyanakkor a csapadék esélye nő, mind a harmadik gyakorláson, mind a 16 órakor kezdődő időmérőn eshet.
Vasárnapra, a futam idejére már derült eget, 19-20 Celsius-fokos hőmérsékletet és száraz körülményeket jósolnak.