A Forma-1-es Holland Nagydíj pénteki napján jelentették be, hogy a következő szezonban Jack Doohan lesz Pierre Gasly csapattársa az Alpine-nál, átvéve a Haashoz átigazoló Esteban Ocon helyét. Azzal, hogy az enstone-iak választása az ausztrál újoncra esett, egy újabb ajtó zárult be a visszatérés után ácsingózó Mick Schumacher előtt, akit a francia márka WEC-versenyzőjeként ugyancsak az esélyesek között tartottak számon.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia azonban azt állítja, hogy Doohan szerződtetéséről Instagramon keresztül értesült, azaz az Alpine nem közölte vele személyesen, hogy végül nem őt választották – írja a GPblog.com. A 25 éves német ennek ellenére sem mondott le arról, hogy egy nap újra F1-es pilóta legyen.
„Ami engem illet, nem adom fel” – szögezte le Schumacher. „Két ülés még mindig szabad, így folytatnunk kell a munkát. Remélhetőleg eredménnyel járunk az év végére” – tette hozzá, utalva arra, hogy az őt tartalékversenyzőként foglalkoztató Mercedes mellett a Sauber, vagyis az Audi leendő gyári csapata is adós egy-egy bejelentéssel 2025-re. Ettől függetlenül a visszatérésre akár még az idei szezonban sor kerülhet: Schumacher az idény hátralevő részére Logan Sargeant helyét veheti át a Williamsnél.
Mielőtt döntött volna felszabadult ülése sorsáról az Alpine, a Haas színeiben korábban két szezont teljesítő Schumachernek és Doohannek a csapat 2022-es autójával kellett bizonyítani egy júliusi teszten. A részleteket azóta sem hozták nyilvánosságra, viszont még az ausztrál is úgy fogalmazott, hogy „furcsa” volt.
„Furcsa volt, de nem gondoltam másképp arra, hogy a nap végén bepattantam az autóba, és olyan gyorsan mentem, amennyire csak tudtam. Nem számított, ki van mellettem” – idézte Doohant a Crash.net. „Ez nem jelenti azt, hogy más leszek az autón kívül. Arról van szó, hogy amikor autóba ülök, arra gondolok, hogy gyors leszek. Bármi is volt az eredmény a nap végén, úgy hangoltam magamat, hogy én leszek az első a sorban, és függetlenül attól megkapom az ülést, hogy ki van mellettem.”
Doohan jövő évi bemutatkozásával biztossá vált, hogy ő lesz az első versenyző Romain Grosjean 2009-es debütálása óta, aki a Renault – illetve az Alpine – nevelésében ülést kap a gyári csapatnál. A 21 éves pilóta elárulta, először az idei év első negyedében gondolt arra, hogy esélye lehet a Forma-1-be jutni.
„Nem volt megadott feladat, de sok embernek nem volt még szerződése, és sok minden történt, úgyhogy nagyon türelmesnek kellett lennem, és kivárnom azt az időt, amikor már tudtam az ügyem mellett érvelni. Arról is gondoskodnom kellett, hogy a lehetőségeimből kihozzam a maximumot. Hálás vagyok, amiért kifizetődött a türelem, ahogyan az is, hogy nem versenyeztem. Ha nem vállalom ezt a kockázatot, ez nem valósulhatott volna meg” – mondta Doohan.