Ahogy a Vezessen is megírtuk, ma délután Monzában, a hétvégi Olasz Nagydíjra való felkészülés során a Forma-1-es biztonsági autó – ezen a hétvégén Aston Martin Vantage – balesetet szenvedett, a Bernd Mayländer által vezetett járgány nagy sebességgel csapódott a TecPro korlátnak a Parabolica kanyarban.

Az F1-es safety carokat 25 éve vezető sofőr megerősítette, amire a felvételek alapján is gyanakodni lehetett: műszaki hiba volt a háttérben.

„Volt egy pillanat, amikor felismertem, hogy oké, az autó nem úgy lassul, ahogy kellene. El kellett dönteni, mit tegyek. Úgy voltam vele, hogy elfordítom az autót [hogy ne egyenesen menjen a falnak], ezért látszik, hogy volt egy balra húzás, mielőtt jobbra fordítottam volna, hogy keresztbe álljon”magyarázta az 53 éves exversenyző a német Motorsport-Magazinnak.

Mayländer hozzátette, hogy az utolsó balesete is nagyjából negyedszázada történt, még versenyautóval, így „sokkoló pillanat” volt számára, amikor felismerte, hogy itt gond lesz.

Az Aston Martin az FIA-val vizsgálja, mi történhetett a zöld Vantage-dzsel.

Ami a Forma-1-es biztonsági járművek baleseteit illeti, a legutóbbiakért az ezredforduló környékére kell visszaásni: 2003-ban a sauberes Nick Heidfeld vitte el a Mercedes orvosi kombi vezetőoldali ajtaját a Brazil Nagydíj szabadedzésén, amikor ki akarta kerülni azt, két évvel korábban szintén az orvosi autónak volt incidense, akkor Monacóban a Loews kanyarban ment vele a korlátnak Alex Ribeiro.

Heidfeld és az orvosi autó