Az Olasz Nagydíj hétvégéjén a Forma-1 mellett az F2, az F3 és a Porsche-szuperkupa mezőnyét is figyelemmel lehet kísérni. A formaautós betétsorozatokból szombaton már le is zajlott egy-egy verseny, a Forma-2-ben pedig olyasmi történt, amivel még az F1-ben sem lehetett találkozni.

A jövőre már a Haas F1-es csapatát erősítő Oliver Bearman győzelmével záruló megmérettetésen Dennis Hauger és Gabriel Bortoleto egyaránt 32 perc 52,065 másodperc alatt teljesítették a kiírt versenytávot – azaz holtversenyben, egyszerre értek célba a nyolcadik helyen. Ilyenkor szokott előkerülni a célfotó intézménye, lévén tökéletes holtverseny úgysem, vagy tényleg csak nagyon ritka esetben létezik.

Ebben az esetben azonban erről nem volt szó. Mint a Racefans írja, a sportszabályzat 8.8-as cikkelyében a díjkiosztásnál úgy fogalmaznak, ha a felek között egyenlőség van, a díjon osztozniuk kell.

Jelen esetben a díj egy pont lenne, melyet így egyszerre kaptak meg, azaz fél-fél ponttal gazdagodtak a versenyzők. Olyan még nem volt a Forma-1 történetében, hogy két külön induló versenyzőt ugyanazon a helyen értékeljenek, abszolút egyedi tehát, ami az F2-ben történt. Bortoleto és Hauger neve mellé is a 8. helyet könyvelték el, 9. helyezettet pedig nem hirdettek.

A Forma-1 történetében egyébként volt olyan még a hőskorban, hogy az egyes helyeken, illetve az értük járó pontokon több pilóta is osztozott. Ilyenkor azonban nem külön induló versenyzőkről volt szó: a hőskorban előfordult, hogy ha az esélyesebb versenyzőt műszaki hiba érte, átültették a csapattárs autójába, melyet ezzel ketten (vagy akár többen), váltásban juttattak el a célig.

Az F2-ben is látott holtverseny elkerülésének egy módja lehet az időmérő rendszer továbbfejlesztése. Az IndyCar időmérésében például négy tizedesjegyig mérik a köridőket a Forma-1-ben és betétfutamain használt három helyett.