Továbbra sincs elképzelése a Red Bullnak arról, melyik fejlesztéssel és az évnek pontosan melyik szakaszában futott vakvágányra, ezért radikális megoldáshoz nyúlhat a csapat. Már az Olasz Nagydíj hétvégéjén volt egy megbeszélés a technikai stáb és a versenyzők között, amelyen sajtóhírek szerint Max Verstappen és Sergio Perez is ugyanazt kérte: azt az autót szeretnék újra vezetni, amit az áprilisi Japán Nagydíj hétvégéjén.

A versenyzők és a Red Bull sportfőnöke, Helmut Marko sem kétlik, hogy leszorítóerőben hozták a fejlesztések azt, amit a szimulációk mutatnak, de ezért cserébe az autó egyensúlya teljesen szétesett. Verstappen és Perez sem tudja, hogy egy adott kanyarban az autó alul- vagy túlkormányzott lesz, azzal is folyamatosan időt veszítenek, hogy passzívan várják, milyen reakcióra lesz szükség részükről.

A Red Bull számára nagyon jól jött, hogy az Olasz Nagydíj után maradhatott Monzában, ahol Liam Lawson gumitesztet végzett a Pirelli számára. Az új-zélandi múlt hét kedden a Red Bullt, másnap a VCARB-ot vezette, és noha a programot alapvetően a Pirelli határozta meg, a Red Bull is kísérletezett.

A gumiteszteken beállításokat nem lehet szabadon változtatni, mert az adatokat a Pirelli, és nem saját maguk számára gyűjtik a részt vevő csapatok. Mivel azonban a gumigyártó elvárása csak annyi, hogy olyan specifikációjú autót kell rendelkezésre bocsátani, amilyet egy csapat már használt az idény egy adott pontján, a Red Bull egészen a Szuzukában használt állapotra építette vissza az autóját.

A köridőket a program jellege miatt nem érdemes összehasonlítani, de a Red Bull házi tévéje, a ServusTV adásában Marko optimistán beszélt a teszttel kapcsolatban. „Úgy vélem, legkésőbb Austinra azonosíthatjuk a problémát, és újra olyan autót adhatunk a versenyzőink számára, amivel versenyképesek lesznek” – fogalmazott Marko. Japánban egyébként a Red Bull még kettős győzelmet aratott az időmérőn és a versenyen egyaránt.