A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közzétette a 2023-as Forma-1-es idényt illető kiadásiplafon-ellenőrzésének eredményét. A felügyelőszervezet leszögezte, hogy mind a tíz csapat a költségkereten (2023-ra 135 millió dollár) maradt, nem volt túlköltés, ám a tavaly első kiadási plafonos évüket töltő motorgyártók közül az Alpine-nál, valamint Honda Racing Corporationnél (HRC) szabálytalanságokat találtak. (A plafon az új szabályrendszert hozó 2026-os idényben is részt vevő gyártókra vonatkozik, a határ náluk 140 millió dollár volt.)
A közleményben leszögezik, hogy náluk sem konkrétan a limit túllépése volt a probléma, eljárási, formai szabálytalanságokról van szó. Ezeket nem részletezte az FIA, de egyszerűen a dokumentáció késedelmes, hiányos vagy pontatlan leadása is ebbe a körbe tartozhat.
Hozzáteszik, hogy mind az Alpine, mind a Honda elismerte a szabálytalanságot, a továbbiakról, az esetleges szankciókról az ún. Accepted Breach Agreement (beismert szabálytalansági megegyezés) eljárás keretében döntenek majd. A gyártókat pénzbírsággal sújthatják, de megfelelő magyarázat, mentő körülmények esetén akár még ettől is eltekinthet az FIA illetékes szerve.
A kiadási plafon bevezetése óta az Aston Martin és a Williams járt hasonlóan, nálunk is formai, adminisztrációs hibákat találtak, míg valódi túlköltést csak egyszer, az első, 2021-es év után állapítottak meg a Red Bullnál, a csapat akkor 7 millió dolláros pénzbírságot kapott.