Carlos Sainz és Sergio Pérez balesete után harmadikként szelte át a célvonalat a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon a mercedeses George Russell. A 26 éves brit a dobogója ellenére sem volt maradéktalanul elégedett, sőt, egyenesen dühítőnek nevezte azt, ahogyan a Pirelli gumijai viselkedtek a versenyen.

Russell, csakúgy, mint a legtöbb riválisa, a közepes gumikon vágott neki az 51 körös távnak, majd kemény gumikon folytatta a versenyt. Elmondása szerint a gumik teljesítményében mutatkozó ingadozások teljesen megzavarták az autóját, ezért körülbelül 15 másodperccel maradt le a versenyt akkor vezető Charles Leclerc mögött a bokszkiállásokat megelőzően. A verseny második felében tovább nőtt a hátránya, majd elkezdett gyorsulni, így végül 15 másodperccel a futamgyőztes Oscar Piastri mögött intették le.

„Különös verseny volt” – idézte Russell mondandóját a RaceFans. „A verseny első felében körönként 1,5 másodpercet kaptunk, majd az utolsó 20 körben már egy másodperccel voltam gyorsabb Oscarnál és Charles-nál, míg Maxszal, Checóval és Carlosszal szemben három tizedmásodperccel. A pálya ugyanaz, a versenyző ugyanaz, a kocsi ugyanaz, csak annyi, hogy sárgáról fehér oldalfalú gumira váltottunk” – értetlenkedett a kétszeres futamgyőztes.

Dühös a pilóta, kiszámíthatatlanok az F1-es gumik 2

Russell el akar beszélgetni a Pirellivel. (Fotó: Clive Rose/Getty Images)

„Őszintén szólva elég dühítő volt, hogy ekkora a változás. Ez nemcsak a Mercedest érinti, hanem minden csapatot és minden pilótát. Egyszer gyors vagy, aztán a következő alkalommal már nem, miközben csak egy dolog változik.”

Russell figyelmeztette a Pirellit, és jelezte, hogy komolyan elbeszélgetne a céggel, hogy kezeljék a teljesítményingadozásokat. „Szerintem azok sem értik, akik gyártják a gumikat” – jegyezte meg cinikusan. „Ismét komoly beszélgetésekre lesz szükség, hogy megértsük, mi történik, mert 2000-en dolgoznak azon, hogy a leggyorsabb autót építsék meg.”

„A versenyben 20 körig volt egy olyan autónk, ami kényelmesen harcban volt a győzelemért, viszont a másik 20 körben egy olyan, amivel még a pontszerzésre sem volt esély. Az egyetlen különbség pedig a gumikban van, és ez nem jó.”