A bokszutcából rajtolva mentett két pontot Lewis Hamilton, aki a kilencedik helyen fejezte be a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat – ez viszont leginkább annak köszönhető, hogy az 50. körben Carlos Sainz és Sergio Pérez összeakadt egymással.
A hetedik rajtkocka helyett azért kellett a bokszutcából a mezőny után erednie a hétszeres világbajnoknak, mert a Mercedes több motorkomponenst is kicserélt az autójában, ezzel megszegve a parc fermé-szabályokat. Az viszont csak a leintés után derült ki, hogy miért kellett feladnia a rajthelyét Hamiltonnak, ahogyan az is, miért volt jelentős lemaradásban már a szombati időmérőn.
„Remek autónk volt pénteken, így szombatra a legapróbb változtatásokat hajtottuk végre. Az egyik alkatrész azonban nem volt megfelelően megépítve, és ez a rossz irányba vitt el minket szombaton” – árulta el a Crash.net-nek a 39 éves versenyző. „Erről a nap végéig nem is tudtunk, de legalább jó versenyen kellett cserélnünk. Szükségünk volt egy motorra, mivel korábban elveszítettem egyet. Tudtuk, hogy így nehéz napunk lesz.”
Azt nem volt hajlandó elárulni Hamilton, hogy melyik volt az ominózus alkatrész. Miközben csapattársának, George Russellnek a fent említett eset révén leesett egy újabb potyadobogó, a brit így sem találta a tempót, sőt, a fedélzeti kamerás felvételek alapján nem a tőle megszokott stílusban vezetett. A felvetésre elismerte, hogy még soha nem volt ilyen rossz az autójának az egyensúlya.
„Valószínűleg ez volt a legrosszabb balansz, amivel valaha vezettem. Rángatnom kellett a kormányt, hogy ne legyen annyi tapadásom elöl, szinte minden kanyarban csúsztatnom kellett a kocsi elejét. Ilyen furcsán még nem kellett vezetnem” – árulta el. „Tudtam, hogy nem fogok tudni előzni, ráadásul a mezőny sűrűjében követni is nehéz a másikat. Nem tudom, miért volt ilyen rossz a tempónk, de előfordul.”