A bokszutcából rajtolva mentett két pontot Lewis Hamilton, aki a kilencedik helyen fejezte be a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat – ez viszont leginkább annak köszönhető, hogy az 50. körben Carlos Sainz és Sergio Pérez összeakadt egymással.

A hetedik rajtkocka helyett azért kellett a bokszutcából a mezőny után erednie a hétszeres világbajnoknak, mert a Mercedes több motorkomponenst is kicserélt az autójában, ezzel megszegve a parc fermé-szabályokat. Az viszont csak a leintés után derült ki, hogy miért kellett feladnia a rajthelyét Hamiltonnak, ahogyan az is, miért volt jelentős lemaradásban már a szombati időmérőn.

„Remek autónk volt pénteken, így szombatra a legapróbb változtatásokat hajtottuk végre. Az egyik alkatrész azonban nem volt megfelelően megépítve, és ez a rossz irányba vitt el minket szombaton” – árulta el a Crash.net-nek a 39 éves versenyző. „Erről a nap végéig nem is tudtunk, de legalább jó versenyen kellett cserélnünk. Szükségünk volt egy motorra, mivel korábban elveszítettem egyet. Tudtuk, hogy így nehéz napunk lesz.”

F1: Ilyen furcsán még nem kellett vezetnie Hamiltonnak 2

Úgy tűnt, hogy pont nélkül fog távozni Azerbajdzsánból Lewis Hamilton – aztán Sainz és Pérez egymásba akadt. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)

Azt nem volt hajlandó elárulni Hamilton, hogy melyik volt az ominózus alkatrész. Miközben csapattársának, George Russellnek a fent említett eset révén leesett egy újabb potyadobogó, a brit így sem találta a tempót, sőt, a fedélzeti kamerás felvételek alapján nem a tőle megszokott stílusban vezetett. A felvetésre elismerte, hogy még soha nem volt ilyen rossz az autójának az egyensúlya.

„Valószínűleg ez volt a legrosszabb balansz, amivel valaha vezettem. Rángatnom kellett a kormányt, hogy ne legyen annyi tapadásom elöl, szinte minden kanyarban csúsztatnom kellett a kocsi elejét. Ilyen furcsán még nem kellett vezetnem” – árulta el. „Tudtam, hogy nem fogok tudni előzni, ráadásul a mezőny sűrűjében követni is nehéz a másikat. Nem tudom, miért volt ilyen rossz a tempónk, de előfordul.”