A McLaren utoljára több mint egy évtizede, a 2014-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően vezette a Forma-1-es konstruktőri világbajnokságot, és az sem tartott sokáig. A brit csapat tavaly óta viszont folyamatos építkezéssel lépett egyre feljebb, Azerbajdzsánban pedig, Oscar Piastri győzelmének és Lando Norris 4. helyének – valamint Sergio Perez kiesésének – köszönhetően 20 ponttal a címvédő Red Bull elé került.

A versenyfőnök, Andrea Stella így értékelt a bakui futam leintése után:

„Egyértelműen nagy mérföldkő ez – nem feledhetjük, hogy hol is tartottunk a tavalyi év elején, ehhez képest mára vezetjük a bajnokságot. Mindez a teljes csapat kemény és minőségi munkájának, a tulajdonosok, a szponzorok és a szurkolók támogatásának köszönhető. Mindent, amit elértünk, együtt értünk el” – mondta, gyorsan hozzátéve, hogy a McLaren nem bízza el magát.

„Ugyanakkor a pillanat máris véget ért. Nem a bajnoki állást figyeljük, csak arra koncentrálunk, hogy minden egyes hétvégén jól dolgozzunk és hogy hozzuk a további fordulókra tervezett frissítéseket.”

„Az autónk még nem elég gyors ahhoz, hogy unalmas futamokat hozzunk – ami jó is az F1 szempontjából, de azért mi ezt szeretnénk. Szóval tovább kell dolgoznunk, hogy még gyorsabb legyen az autó. Alázat kell, mert nagyon kicsi a különbség az élcsapatok között. Sokszor hallom, hogy a McLarené a legjobb autó, ami számszerűen igaz is lehetett bizonyos pályákon, de itt például nem voltunk előnyben a Ferrarihoz képest, sőt, talán még a Red Bullhoz viszonyítva sem.”

Akárhogy is nézzék a helyzetet a McLarennél, úgy tűnik, a Red Bullnál már leszámoltak a kettős bajnoki siker reményével.

„Hogy őszinte legyek, igen” – mondta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko az Azerbajdzsáni Nagydíj után, amikor arról kérdezték, a Red Bull lemondott-e konstruktőri bajnoki cím megvédéséről.

Az osztrák hozzátette, hogy Max Verstappen egyéniben azért még jobban áll – előnye 59 pont Lando Norrisszal szemben –, ám még az a címvédés is veszélyben lehet.

„Pozitívum, hogy Oscar Piastri a pontok terén is közel van Norrishoz, a csapatnál pedig nem egyértelmű a sorrend. Így egy darabig még nem lesz egyértelmű a kép. De Max itt nem tudott jól vezetni, a gumik kikészültek, a fékek túlmelegedtek. Az autóban van potenciál, de még mindig nagyon érzékeny a beállítások terén. Szingapúrban még nem is lesz előrelépés, meglátjuk, hogyan alakul az a futam, de Austintól már tényleg jól kell teljesítenünk, máskülönben az a bajnoki cím is veszélybe kerül.”