A Red Bull az elmúlt hetekben rengeteg adat átnyálazásával próbált fényt deríteni arra, hol csúszott félre a fejlesztési munka, mitől lett a legyőzhetetlen csapatból második-harmadik erő. A Red Bull a múlt vasárnapi Azerbajdzsáni Nagydíjon a konstruktőri bajnokság első helyét is elveszítette, összesen 847 nap után először.
A Red Bull sokáig nem értette, miért nem működtek az idei fejlesztései, mert azok a szimulációkban hozták a várt előrelépéseket. Csakhogy kiderült, egy tavaly júniusi fejlesztésbe apró hiba csúszott, és noha nem volt feltűnő, már ekkor rossz irányba indult el a csapat.
„Nagyon messzire visszanyúltunk a fejlesztési munkánk vizsgálatában. Kiderült, hogy az első hiba tavaly, a padlólemez barcelonai frissítésénél történt” – árulta el Christian Horner csapatfőnök az Auto, Motor und Sportnak.
„Ez volt az a hétvége, amelyen Checo problémái kezdődtek az autóval. Nem vettük elég komolyan, mert Max folyamatosan hozta a győzelmeket.” A Red Bull egyelőre csak reménykedni tud abban, hogy az austini Amerikai Nagydíjra rendezni tudja a sorait, a hétvégi Szingapúri Nagydíjon még a „túlélés” lesz a cél a csapat számára.