A 2024-es, rekordhosszú, 24 fordulós Forma-1-es idény a délkelet-ázsiai, szingapúri hétvége után négyhetes szünetet hoz, hogy a maradék hat futamból aztán négyet az amerikai kontinenseken, az utolsó kettő pedig a Közel-Keleten rendezzenek.
A földrajzi elosztás azonban nem esik egybe az időbelivel: az október 18-20-i, austini fordulótól egy tripla menetet alkot az Amerikai, a Mexikói és a Brazil Nagydíj, majd két héttel később újra az Egyesült Államokban, Las Vegasban folytatódik a világbajnokság, hogy onnan aztán a záró hármas keretében azonnal Katarba menjenek tovább, végül a december 6-8-i hétvégén Abu-Dzabiban záruljon a szezon.
A józan ész azt súgná, térben és időben is jobban el lehetne osztani a versenyeket, amit a címvédő Max Verstappen maga is szóvá tett nemrég:
„Mindig is mondtam, hogy túl sok forduló van a naptárban, de számomra a legrosszabb az időzónák közti utazás, például Las Vegas és Katar között. Ebben az esetben a világ túlsó felére térünk vissza – szerintem jobban is lehetne szervezni a tripla hétvégéket, hogy közelebb essenek a fordulók. Szerintem logikusabb lenne, érdemes lenne megvizsgálni” – mondta a holland Szingapúrban.
„Ha már ennyi futamunk van, legalább legyenek egymáshoz közelebb. Persze a jegyeladásoktól is függ, valami egyensúlyt kell találni. De még egyszer: azért elég komoly út Vegasból Katarba, nem?”
„Utána Katarból Abu-Dzabiba repülünk, ami rendben van, azzal nincs is gondom. De az idény végén, amikor már eleve fáradtabbak vagyunk, a betegségekre is fogékonyabbak leszünk, ilyenkor meg nem jön jól még egy hosszú repülőút” – magyarázta.
Verstappen már korábban is panaszkodott a versenynaptár hosszára, sőt, egyenesen azt mondta, az elnyújtott idények hozzájárulhatnak a korai kiszállásához, amit tovább sürgethet a káromkodás-szólásszabadság körül a múlt hétvégén kitört botrány, melynek keretében a Red Bull háromszoros világbajnokával statuált példát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amikor egy elejtett csúnya szóért közmunkás büntetést szabtak ki rá.