Már a nyár elejétől kezdve lehetett arról hallani, hogy a Renault fogja magát, és hátat fordít a Forma-1-nek. Abból a szempontból érdekes döntésnek tűnt ez, hogy a motorgyártó részesedéssel rendelkezik az Alpine csapatában, ám a hírek mindvégig arról szóltak, hogy a motorgyártó búcsúzik.
A dolgozók tüntettek is, hogy ne történjen őket hátrányosan érintő változás, de a döntés megszületett:
a Renault 2025 végén búcsúzik a Forma-1-től.
Az Alpine eközben maradni fog a sportágban, és minden bizonnyal Mercedes-motorokra vált 2026-tól, bár még semmi sincs bejelentve. Az azonban biztos, hogy az 1970-es évek óta F1-es erőforrásokat készítő központ Viry-Chatillon városában nem fog üresen kongani. Nagyszabású átalakítások várhatóak ott: Hypertech Alpine névre átnevezik a helyet, és egyfajta mérnöki tudásközpontként fog szolgálni. Ettől azt reméli a Renault-csoport, hogy az innen induló innovációk hasznosak lesznek a Renault és az Alpine számára is.
Az biztos, hogy a konstruktőri bajnokság 9. helyén álló alakulatnál nem unatkoznak idén: nyáron csapatfőnököt cseréltek, miután Flavio Briatore visszatért hozzájuk a Forma-1-be. Pilótát is cserél a francia csapat, jövőre Esteban Ocon helyét Jack Doohan veszi át.