Papíron még kettő ülés szabad a jövő évi Forma-1-es szezonra, azzal viszont, hogy az RB (VCARB) már az Amerikai Nagydíjtól lehetőséget ad Liam Lawsonnak arra, hogy Daniel Ricciardo helyén versenyezzen, egyetlen kérdés maradt: ki lesz Nico Hülkenberg csapattársa a Saubernél?
Ez abból a szempontból sem mindegy, hogy 2026-tól az Audi gyári csapatává alakul át a svájci gárda, és bár korábbi sajtóértesülések alapján úgy tűnt, két esélyes maradt a megmaradt ülésre, valahogy Mick Schumacher neve is bekerült a kalapba, miután a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia lecsúszott az Alpine üléséről.
A Bild értesülései szerint azonban már eldőlt, kik alkotják a Sauber 2025-ös pilótafelállását,
és a döntés nem Mick Schumacherre nézve kedvező – ami könnyen egyet jelenthet azzal, hogy a 25 éves németnek már nincs visszaút a királykategóriába.
A leendő Audi újraformálódott vezérkara – az élén Mattia Binottóval, a Ferrari korábbi csapatfőnökével – ugyanis Valtteri Bottasnak szavazott bizalmat, így a 35 éves finn szerződést újabb egy évvel hosszabbíthatják meg. Hivatalos bejelentésre még nem került sor, sőt, ennek ellentmondó fejleményekről számolt be az F1-Insider.com: a német portál úgy tudja, nemhogy a megállapodást nem írták alá, még csak döntés sem született. Ezzel viszont nemcsak Schumacher, de a McLarennél pallérozódó F2-éllovas Gabriel Bortoleto, valamint az Aston Martin-tartalékos Felipe Drugovich számára is felcsillanhat még a remény.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban máris véleményt formált arra az esetre, ha a Sauber valóban Bottast választaná.
„Biztos vagyok benne, hogy az Audinak nem lesz nyerő autója jövőre. Ezzel sem az Audira, sem pedig a versenyzőkre nem nehezedne nyomás, és lenne egy jó összehasonlítási alap Hülkenberggel” – érvelt amellett a 81 éves osztrák, miért nem lenne kockázatos leigazolni Schumachert. „Ha nem teljesítene jól, még mindig ott lenne a lehetőség, hogy 2026-ra változtassanak.”
„Ha viszont valóban arról van szó, hogy Bottas kapja meg a lehetőséget, akkor ez az egész még érthetetlenebb a számomra” – jelentette ki a Sport.de hasábjain Marko. „Úgy vélem, ha Schumacher nem kap ülést az Auditól, számára véget ért a Forma-1. Ebben az esetben a hosszútávú versenyekre és a WEC-re kell fókuszálni, ha máris sikeres. Amennyiben továbbra is szeretne versenyezni, valami olyat kell találnia, amit szeret, de közben a győzelemre is esélye van.”
Mick Schumacher 2021-ben a Haasszal vetette meg a lábát a királykategóriában, azonban két szezon után távoznia kellett a csapattól. Bár Günther Steiner, az amerikai istálló akkori főnöke elismerte, a fiatal németnek nem volt elég ideje a bizonyításra, többször – még utólag is – kritizálta a sorozatos autótörései miatt.
Menesztése után a Mercedesnél kapott teszt- és tartalékversenyzői állást, idén pedig az Alpine színeiben versenyez – igaz, nem a Forma-1-ben, hanem az endurance-világbajnokságon (WEC). A franciák egyik legerősebb versenyzőjének tartják Schumachert, aki a legutóbb, Fudzsiban rendezett hatórás versenyén első dobogós eredményét is megszerezte a sorozatban.