A japán óriás 2009 végén távozott a Forma-1-ből, miután 2002-től hatalmas összegeket ölt gyári csapatának működtetésébe, aránytalanul kevés jó eredményt elérve.
A Toyota visszatérése nyáron röppent fel, és a szóbeszéd igaznak bizonyult: hivatalosan is bejelentették, hogy a Toyota Gazoo Racing partnerségre lép az amerikai Haas-csapattal.
Az együttműködés keretében a Toyota motorsportrészlege tervezési, műszaki és gyártási tevékenységgel segíti majd a Haast, az alakulat a maga F1-es mérnöki szakértelmét, na és persze megjelenést nyújt a márkának.
A Toyota pilótái, mérnökei és szerelői részt vesznek majd a Haas F1-es tesztjein, emellett a japánok szakemberei az aerodinamikai fejlesztésben és a szénszálas alkatrészek gyártásában nyújtanak majd segítséget a csapatnak a kölni motorsportközpontban.
MoneyGram Haas F1 Team Enters Technical Partnership with TOYOTA GAZOO Racing 🏁
Under the new multi-year agreement both parties will share expertise and knowledge, as well as resources 🤝
With TOYOTA GAZOO Racing providing design, technical and manufacturing services, while… pic.twitter.com/jvL0Epkm8Z
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 11, 2024
Az együttműködés már a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjtól látható is lesz, hiszen Austinra felkerülnek a Haas autóira a Toyota Gazoo Racing matricái.
A Haas 2015-ös bemutatkozása óta a Ferrarival állt műszaki partnerségben, kasztnijaikat pedig az olasz Dallara gyártotta. Mivel a Toyota részéről F1-es motorgyártási tervekről egyelőre nem is hallani, a csapat az új együttműködés ellenére erőforrásait továbbra is a maranellóiaktól szerzi be.
A Toyota Gazoo Racing jelenleg a rali-világbajnokságban (WRC), a hosszútávú világbajnokságban (WEC) és a tereprali-világbajnokságban szerepel, ezek mellé csatlakozik a Forma-1-es tevékenység.