A Forma-1-es Amerikai Nagydíjra fordulva a Red Bull került a riválisok célkeresztjébe, ami a vitatott szabályosságú technikai megoldásokat illeti. Az energiaitalosok a padlólemezüket állító rendszer miatt kerültek górcső alá, mellyel a riválisok szerint lehetősége nyílhat a csapatnak, hogy a parc fermé alatt észrevétlenül állítsanak az egyébként akkor már nem állítható padlólemezen.
Austinban a hírek napvilágra kerülését követően is zajlottak az események. A pénteki napon egyrészt a legnagyobb rivális McLaren vezére, Zak Brown emelt szót, miszerint jobban ki kellene vizsgálnia a Nemzetközi Automobil Szövetségnek a rendszert, mint korábban. Az amerikai számára a leggyanúsabb az, hogy a Red Bull – mindenki mással ellentétben – az autó belsejébe tervezte a padlólemez-állításért felelős mechanikát. Szerinte ez már önmagában felvet bizonyos kérdéseket: miért?
Az FIA egyébként nem tétlenkedett pénteken, technikai ellenőrök működés közben is megnézték, mi folyik a Red Bull padlólemezénél. A Motorsport.com szerint a szakértők minden csapatot végigjártak a témában, adatot gyűjtve a rendszerekről. Az energiaitalosok egyébként várhatóan az interlagosi futamra már meg is szabadulnak ettől a rendszertől.
Az ügyben maga az FIA is megszólalt. Nikolas Tombazis, az együléses kategóriák igazgatója elmondta, ők mindent rendben láttak a Red Bullnál a vizsgálatokat követően és meggyőződtek arról, hogy az energiaitalosok autója rendben van. Hozzátette, arra vonatkozóan nincs bizonyítékuk, hogy korábban a Red Bull csinálhatott-e valami illegálisat a parc fermé alatt, de ezt visszamenőleg már nem lehet kinyomozni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ez az vizsgálat semmi másra nem volt jó, csak arra, hogy „megnyugtassa a paranoiás riválisokat.” Hozzátette, ez a rendszer már három éve elérhető bárki számára, ugyanis szerepel a nyílt forrású komponensek listáján, melyek terveit minden Forma-1-es csapat láthatja.