A kanyarokban lassabb, az egyenesekben pedig akár túl gyors – nagyjából ez volt a tapasztalat az első szimulátoros teszteket követően, melyekben a 2026-os Forma-1-es autók terveit kipróbálták. A végeredmény egy, a jelenleginél jóval lassabb versenygép, melyet esetenként akár a Forma-2-es gépek is megszorongathattak volna.

Ezt persze a Nemzetközi Automobil Szövetség sem akarta, és az elmúlt hónapokban a csapatokkal együttműködve azon dolgoztak, hogy gyorsítsák a jövő F1-es autóit. Ez össze is jött Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenysorozataiért felelős szakembere szerint.

„Nagyjából 50 ponttal nőtt az autók leszorítóereje, és ezzel a jelenlegi autókhoz képesti 40 százalékos lemaradás 15 százalékosra csökkent. Az autók köridejei nagyon közel vannak a mostaniakhoz. Mindent elvégeztünk, amit júniusban megígértünk” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy a jelenlegi szabályváltozatok alapján csak egy másodperccel lesznek lassabbak a 2026-os köridők a mostaninál.

„Ha nem változtatunk júniust követően, úgy gondolom, valószínűleg még két másodperccel lassabbak lennének az autók” – árulta el Tombazis.