Hiába nyerte meg magabiztosan a Forma-2-es bajnokság tavalyelőtti kiírását, azóta sem kapott ülést a királykategóriában az Aston Martinnál jelenleg tartalékos Felipe Drugovich, miközben a Forma-1 az utóbbi években érezhetően a generációváltás korszakába lépett.

A 24 éves pilóta a Mexikóvárosi Nagydíj pénteki első szabadedzésen mégis pályára gurulhatott, de csak azért, mert a csapatoknak évente két gyakorláson olyan pilótáknak kell lehetőséget biztosítaniuk, akik előtte legfeljebb két nagydíjon indultak. A piros zászlós megszakításokkal tűzdelt tréningen Drugovich a 18. időt autózta, de csak alig több mint két tizedmásodperccel maradt el Lance Stroll körétől.

Kispadra küldené az F1-eseket a tartalékpilóta 1

Két legyet egy csapásra: Drugovich olyan ötlettel állt elő, ami neki is jó lenne, de a hosszú szezonokra panaszkodó, állandó versenyzőknek is. (Fotó: Zak Mauger/Aston Martin)

„Ez volt az első alkalom, hogy a csapat 2024-es autóját vezethettem. Először úgy tettem meg néhány kört, hogy érezzem az autót, utána nyomhattam. Nagyszerű volt újra egy Forma-1-es autóban ülni” – összegezte a korábbi F2-bajnok a francia Auto Hebdo hasábjain.

Drugovichnak a 2025-ös szezonra sincsen ülése, és bár felmerült, hogy az övéhez hasonló helyzetben lévő fiataloknak külön sprintversenyt rendezhetnek a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után, erre a legkorábban is csak a jövő év végén kerülhet sor.

A brazil viszont egy ennél is meredekebb ötlettel rukkolt elő. „A MotoGP-ben van szabadkártya, de természetesen nem indíthatunk egy harmadik autót is. A legtöbb versenyző viszont már azt mondja, hogy túlságosan sok az évi 24 verseny. Tehát, ha már úgyis le kell mondaniuk egy edzésről, miért ne adhatnák fel az egész hétvégét?” – tette fel a kérdést.