Nem a 17. helyen szoktuk meg Max Verstappent egy F1-es szabadedzésen, a Red Bull hollandja azonban itt végzett a második gyakorláson Las Vegasban. Ezekből az eredményekből persze korai következtetéseket levonni, a riválisokhoz képest azonban nagyobb a lemaradása, mint amire csak úgy legyinteni lehet.
Persze ebből biztosan jön még le, hiszen a holland – a csapattárs Sergio Perezzel egyetemben – kapásból a közepes abroncsokon autózta legjobb idejét, ráadásul a motorüzemmódokat és a cipelt üzemanyagmennyiséget sem ismerjük. Ezzel együtt van egy tényező, ami biztosan visszafogja majd Vegasban az energiaitalosokat.
„Nincs másik hátsó szárnyunk, kisebb hátsó szárnyunk, mint amilyeneket a versenytársainknál látunk. Segítene, az biztos” – fogalmazott Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke. A csapat ugyanis túl nagy leszorítóerőt generáló hátsó légterelőkkel készült az alapvetően sok egyenest és padlógázas szakaszt tartalmazó pályára.
A Red Bull hiába csupaszította le a szárnyat, „harapott” ki belőle és szedte le még a minimálisan lassító Gurney-toldatot is az elemről, a GPS-adatok szerint így is 7 km/órás lemaradásban vannak a leggyorsabbnak bizonyuló Mercedesektől. Marko hozzátette, arra nincs esély, hogy az időmérő napjára Las Vegasba reptessenek kisebb leszorítóerejű szárnyakat, úgyhogy ezt a hétvégét így kell megoldaniuk.