Valtteri Bottas 2013-ban a Williamsnél mutatkozott be a Forma-1-ben, majd 2017-től már a váratlanul visszavonult világbajnok, Nico Rosberg helyén vezetett a topcsapat Mercedesnél, ahol az évek alatt 20 pole-t, 10 futamgyőzelmet, összesen 58 dobogós helyezést ért el.
Miután 2022-re a saját nevelésű George Russellt ültették Lewis Hamilton mellé, Bottas – honfitársa, Kimi Räikkönen utódjaként – az Alfa Romeóhoz (Sauberhez) szerződött. Az elmúlt pár év nem hozott jó eredményeket, most pedig, utolsó szezonjában, pályafutása során először, pontot sem szerzett az évben.
A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után a 35 éves finn nem titkolta, hogy visszatekintve melléfogás volt a svájci alakulathoz szerződni.
„Fred [Vasseur az alsóbb kategóriákban, majd kezdetben az Alfa Romeónál is Bottas csapatfőnöke – a szerk.] fontos tényező volt ebben, hiszen dolgoztam vele előzőleg. Egyértelmű, három évre szóló terv is volt, de ez a kukában végezte, miután ő távozott. Persze nem hibáztatom, ha valaki csapatfőnökként a Ferrarihoz mehet, megy is.”
„Hiba volt [a sauberes szerződés]. De a jövőt nem látjuk előre, minden jól indult, ám az első év után elindultunk a lejtőn” – összegzett a finn.
Bottas elárulta, hogy a mercedeses évek után lett volna lehetősége visszatérni a Williamshez, sőt, akár saját kezdeményezésre is szerződést bonthatott volna a Sauberrel, de reménykedett az audis folytatásban.
„Volt egy kitétel, hogy én is távozhatok, ha Fred elmegy, de amikor az Audi bejelentette, hogy beszállnak a Forma-1-be, úgy gondoltam, én lehetek majd a projekt oszlopa – hát, ez nem jött be” – utalt arra, hogy 2025-től Nico Hülkenberg és a friss Forma-2-es bajnok Gabriel Bortoleto vezeti a ’26-tól Audivá váló csapat autóit.
Ami Bottas jövőjét illeti, igen valószínű, hogy a Mercedes tartalékosaként folytathatja F1-es pályafutását, ebből a szempontból viszont elég hátrányos, hogy a vasárnapi verseny után öthelyes rajtbüntetést osztottak ki neki a haasos Kevin Magnussen kilökéséért – ha bármikor újra futamon indul, hátrasorolással kezd majd.