Hivatalosan a vasárnapi Abu-Dzabi Nagydíj zárta a 2024-es Forma-1-es világbajnokságot, ám a munka nem ért véget, kedden a Yas Marina pályán – mondhatni, már hagyományosan – megtartották a Pirelli jövő évi gumijainak utolsó tesztjét, mely az ifjoncoknak, a csapatot váltó pilótáknak is vezetési lehetőséget nyújtott.

A szabályok szerint a csapatoknak két-két autót kellett pályára küldeniük, mindenképp egyikben egy fiatal versenyzőnek – definíció szerint olyan, aki legfeljebb két F1-es nagydíjon indult eddig – kellett ülnie.

Ebből fakadóan igen színes is volt a mezőny: az eddigi versenyzők közül a McLarennél Lando Norris és Oscar Piastri, a Ferrarinál Charles Leclerc, a Mercedesnél George Russell, a VCARB-nál Liam Lawson vezetett, mindenki más átigazoló vagy ifjonc volt.

A friss bajnok McLaren bevetette még mexikói neveltjét, Patricio O’Wardot, a Ferrarinál a fiatalabb Leclerc, Arthur és a régóta alkalmazásban álló tesztelő, WEC-pilóta, Antonio Fuoco, a Red Bullnál a kis csapatos Cunoda Juki, valamint a szabadedzésen már feltűnt F2-es nevelt, a francia F2-es pilóta Isack Hadjar vezetett.

A Mercedes a Lewis Hamilton utódjaként igazolt Kimi Antonellit és a utánpótlás-pilóta Frederik Vestit, az Aston Martin az állandó tartalékos Felipe Drugovichot és Jack Crawfordot, az Alpine az Abu-Dzabiban debütált Jack Dohhant és a középtávú jövőre kinézett észt Paul Aront, a Haas az Alpine-tól érkező Esteban Ocont, valamint a saját programba tartozó Harikava Riót, a VACRB Iszava Ajamut, a Williams a csatlakozó Carlos Sainzot és az ifjonc Luke Browningot, a Sauber Williams pedig a jövő évi párosát, Nico Hülkenberget és Gabriel Bortoletót küldte pályára.

A prototípusgumik kiosztását és a tesztprogramokat is a gumiszállító Pirelli diktálta, így a végeredmény nem feltétlenül reprezentatív, mindenesetre a leggyorsabb Charles Leclerc lett, mögötte Sainz, Russell és Hülkenberg zárt a top 5-ben.

A legtöbb kört – 159, gyakorlatilag három versenytáv – Lawson futotta, de Charles Leclerc, Sainz, Russell, Doohan, Harikava, Bortoleto, Drugovich is 130 és 150 kör közötti távval zárt.

A tesztnapon említésre méltó incidens nem történt, sima, dolgos napot könyvelhettek el a csapatok és a Pirelli.

F1: Végleg elbúcsúztak a 2024-es autók 1

Kép: Pirelli

F1: Végleg elbúcsúztak a 2024-es autók 2

Kép: Pirelli

A szezonzáró futamot a Vezess Csapatrádió hétfő esti adásában beszéltük ki, ha kíváncsi vagy, hogyan láttuk a rekordhosszú szezon zárását, kattints az alábbi cikkre!