Hiába kapott nyár elején 1+1 éves szerződéshosszabbítást Sergio Perez, a Red Bull mexikói pilótája idén a tavalyit is alulmúló mélyrepülésbe kezdett, melyből sosem került ki, a csapat a konstruktőri bajnokságot is csak a 3. helyen zárta a versenyző eredménytelensége miatt.

A Red Bull – nem pusztán a versenyfőnökök, hanem az egész energiaital-gyártó – vezérkara az eredeti tervek szerint már múlt hétfőn, közvetlenül az abu-dzabi szezonzáró után összeült, hogy megvitassák a Red Bull Racing és a kisebbik alakulat, a Racing Bulls 2025-ös pilótafelállását, ám hivatalos bejelentés azóta sem érkezett – minden bizonnyal a Perez szerződésbontásának jogi és pénzügyi részletei jelentenek nehézségeket.

Akárhogy is, az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, versenyzői programjának vezetője, Helmut Marko a Speed Weekben most megjelent cikkében „pár napon belülre” ígért fejleményt.

„Néhány napon belül megosztjuk a híreket a jövő évi pilótafelállásról. Sok a spekuláció, többek között a lehetséges igazolási pénzekről, melyek teljes sületlenségek” – célzott arra, hogy 16-tól 75 millió euróig mindenféle szám felmerült már Perez kivásárlása kapcsán.

Ha Perezt menesztik, minden bizonnyal a VCARB/Racing Bullstól emelnek majd valakit a négyszeres bajnok Max Verstappen mellé – a múlt keddi abu-dzabi gumiteszten az idén negyedik Forma-1-es szezonját záró Cunoda Juki kapott lehetőséget a nagycsapat autójában, míg a szezon utolsó negyedére melléje beültetett Liam Lawson a saját autóját terelgette a Yas Marina pályán. Marko az anyagában dicsérte is a japánt, talán már megelőlegezve a bejelentést:

„Juki az RB20-assal léphetett pályára a szezon utáni teszten, a csapat pedig elégedett volt a műszaki visszajelzéseivel. Ilyen tekintetben sokkal jobba annál, amit mondanak róla” – írta jövő év végén távozó motorpartnerhez, a Hondához kötődő pilótáról.