Bár tavaly februárban még elutasította a Forma-1 vezetése, decemberre, az alapító Michael Andretti háttérbe vonulása és a General Motors teljes mellszélességgel való beszállása után zöld utat adtak a Cadillac projektjének, az amerikai alakulat 2026-ban a Forma-1 11. csapatként léphet a rajtrácsra.
Folyik is a felkészülés, ennek egyik friss fejleménye, hogy F1-es tapasztalattal rendelkező pilótát állítottak munkába. A Cadillacnél a szimulátoros előkészületekben segédkezik a Forma-1-ben 2014 és 2018 között a Caterhamnél és a Saubernél vezető, az elmúlt években az amerikai IndyCarban versenyző, 2022-ben az Indy 500-at megnyerő Marcus Ericsson.
„A munkaadóm, az Andretti felkért, hogy repüljek el Angliába, teszteljem a különböző szimulátorokat. Visszajelzéseket adok majd, hogy az F1-es, indycaros és sportkocsis tevékenységeinek is legmegfelelőbb modellt választhassa a csapat” – magyarázta a holland Viaplay F1-es podcastjében, hozzátéve, hogy a munka keretében sorra járja majd a különböző gyártókat, csapatokat.
A 34 éves svéd mellett egy igazi F1-es veterán is munkába állt a Cadillacnél: a korábban a Benetton/Renault-nál, a Virgin/Manornál, a Williamsnél dolgozó, az elmúlt éveket a Forma-1 belsős vezető műszaki szakértőjeként töltő Pat Symondsot sikerült a csapathoz csábítani. A 71 éves brit mérnök az év első napján a LinkedInen jelentette be, hogy tanácsadóként tevékenykedik a projektnél.
Symonds megszerzése nagy fogás, hiszen a legutóbbi pozíciójában kulcsszerepet játszott a 2026-os új szabályrendszer kidolgozásában.