Az elmúlt két szezonban több versenyhétvégén – köztük a Magyar Nagydíjon – is forgott az F1-ről készülő hivatalos film. A Brad Pitt nevével fémjelzett produkció premierjére még várni kell, de akár már a mozis bemutató előtt láthatunk egy olyan fejlesztést a versenyhétvégéken, mely a filmbéli csapat, az APX GP nélkül talán nem is valósult volna meg.
Erről maga Brad Pitt mesélt még korábban, amikor néhány kulisszatitkot megosztott a forgatással kapcsolatban. A színész elmondta, hogy összesen hat autót épített a stáb. Ebből négy olyan, melyekkel versenypályákon is száguldoztak, az ötödik csak egy váz motor nélkül, a hatodik pedig egy elektromos hajtású darab, mellyel a bokszkiállásos jeleneteket rögzítették.
Utóbbi volt az, ami felkeltette az igazi Forma-1-es csapatok figyelmét. Maga a forgatás ugyanis nem tér el sokban a hétvégék során számtalan alkalommal végrehajtott kerékcsere-gyakorlásoktól. Ám míg a filmforgatásnál önerőből gurult be a versenygép a szerelők közé, addig az F1-es gyakorlásoknál ez pluszembereket és az erejüket igényli, hiszen a kocsikat be kell tolni.
„Mindig látni a csapatokat, hogy tolják a kocsikat a gyakorlásokon, de már arról beszélnek, hogy ők is egy elektromos autót alkalmaznának az ilyen gyakorlásokra” – fogalmazott Pitt. A színész szavai azonban csak részben fedik a valóságot, hiszen különálló elektromos gyakorlóautót aligha építenek az F1-es csapatok.
Az azonban már elképzelhető, hogy a hibrid rendszert kihasználva, akár egy erre a célra kialakított külső akkumulátorral üzemeltetve a versenygépek elektromos részét, tényleg leváltják a régi, betolós metódust. Ez egyébként sokkal jobban szimulálhatná a valós bokszkiállásokat is, hiszen a szerelők közé megérkező autó gyorsabban közeledne, úgy, ahogy a versenyeken is.