A Red Bull 2022-ben lépett partnerségre a dubaji kriptovaluta-kereskedelmi Bybittel, a cég logója igen prominens helyen, az első szárnyon és a pilótafülke oldalán jelent meg az autón.

A reklám elhelyezése is sejteti, hogy igen komoly szponzorról volt szó, ami azt illeti, a Bybitnél csak névadó Oracle költött többet: úgy tudni, a kriptós üzlet három évre 150 millió dollárt, azaz évi 50 milliót – jelenlegi árfolyamon bő 20 milliárd forint – hozott a csapatnak.

Hozott, mert a szerződés 2024 végi kifutása után a Bybit nem hosszabbított az alakulattal, ami még egy ilyen nagy csapatnál is komoly érvágás, főleg, hogy a konstruktőri bajnokságban is a 3. helyre csúsztak vissza tavaly, ami tovább 20 millió dollár körüli csökkenést jelent a pénzdíjban.

A válás persze nem annyira meglepő, 2022 óta sokkal bizonytalanabb lett a kriptopiac, emellett ilyen szolgáltatást nem is mindenütt lehet hirdetni, bizonyos F1-es fordulókon nem jelenhetett meg a Bybit logója az autón és a csapatruházaton.

A szponzor távozása azért nem katasztrófa a csapat számára, hiszen máris sikerült új partnereket szerezni: az értékpapír-kereskedelmi AvaTrade, valamint a videokonferencia-szolgáltató Neat is csatlakozott a Red Bull Racinghez, de könnyen lehet, hogy a bemutatásra további új logók is kerülnek az RB21-esre.

Arról egyelőre nem tudni, hogy az elküldött Sergio Perezhez kötődő támogatók maradnak-e, és ha igen, milyen formában és minőségben.