A legkapósabb svájci luxusóramárka, a Rolex még Bernie Ecclestone vezetése alatt, 2013-ban lett a Forma-1 hivatalos partnere, de már tavaly tudni lehetett, hogy a koronás márka 2024 végén távozik a sportágból.
Az sem volt titok, hogy az F1 a számtalan luxusmárkát – Dom Perignon, Moët & Chandon, Christian Dior, Givenchy, Marc Jacobs, Bulgari, Hublot, TAG Heuer, Tiffany, Belmond stb. – tömörítő LVMH-val lépett súlyos dollármilliárdokra szóló együttműködésre.
Ennek megfelelően mostantól hivatalos, hogy a 2025-ös, jubileumi – az F1 által annak bélyegzett, hiszen a valódi 75. szezon tavaly volt – idényétől a TAG Heuer óramárka lesz a sportág hivatalos időmérő partnere.
Míg Ecclestone utolsó éveiben az F1 rajongói bázisa alapvetően európai túlsúlyú, 37-38 éves, relatíve pénzes férfiakat jelentett, mára a globálisan 750 milliós követői tábor egyharmada 35 év alatti, és immár 42% nő. Őket – a fiatalabbakat, a nagy presztízsű, de kevésbé drága órákat vásárolni képes közönséget – célozza az új partnerség.
A TAG Heuer – vagyis akkoriban még csak Heuer – az 1970-es években jelent meg az F1-ben a Ferrari szponzoraként, az 1980-as évektől a McLaren sikereinek volt komoly részese (a csapat résztulajdonosaként), 1998 és 2003 között már szerepelt a száguldó cirkusz hivatalos időmérőjeként is.
A márka legismertebb modelljei közé tartozik a versenykronográf Carrera-széria, a négyzetes formájú, reneszánszát élő Monaco, valamint a 90-es években számos formában megjelent, tavaly exkluzív formában feltámasztott F1-es széria is. Az elmúlt néhány évben a TAG Heuer a Red Bull Racing partnereként volt jelen az F1-ben.