Ahogy már a Vezessen is írtuk, a Forma-1 a következő néhány évben nyolcra szeretné csökkenteni az európai fordulók számát, ezt azonban nem bizonyos helyszínek végleges ejtésével, hanem azok rotációjával valósítaná meg.
A spa-francochamps-i Belga Nagydíjé lett az első ilyen szerződés, de várható, hogy a közeljövőben több más pálya is ilyen megegyezést köt.
A rotáció lehetőséget adhat a naptárból korábban kipottyant országok-versenyhelyszínek visszatérésére is, úgy tudni, Franciaországban és Németországban is lenne ilyen szándék.
Utóbbi esetében azonban a kettő pálya, Hockenheim és Nürburgring közül csak az egyik lehet képben, az utóbbinál egyszerűen nem lenne pénz az F1-re. A rendezési díjat, a szervezés költségeit is a pályának kellene állnia, miközben a reklám- és a közvetítési bevételek közvetlenül a Forma-1-hez folynak be, a helyszín csak a jegyeladásokból jut bevételhez.
„Piaci alapon működő cégként [azaz állami/tartományi támogatás nélkül – a szerk.] ezen okokból számunkra nem megvalósítható az F1. A több mint egy éve tárgyaltunk utoljára a sorozat szervezőivel, azóta semmilyen további megbeszélés nem volt” – mondta a Nürburgring szóvivője, Alexander Gerhard a német Sky Sportsnak.
Marad tehát a Hockenheimring, melyet egy befektetői csoport vásárolt meg néhány éve – igaz, ők is óvatosak az F1-et illetően.
„Az elmúlt négy évben a színfalak mögött folyamatosan dolgoztunk a Hockenheimring fejlesztésén, most már pedig a jövőt illető projektjeikre akarunk koncentrálni. Természetesen a Forma-1 is foglalkoztat minket, de nagyon alaposan meg kell fontolnunk. Pénzügyileg semmilyen őrültségbe nem fogunk beleugrani, de igyekszünk módot találni arra, hogy visszahozzuk az F1-et Németországba” – nyilatkozta a tulajdonos Emodrom Group ügyvezetője, Tim Brauer a Die Weltnek.
A Nürburgringen utoljára a rövidített, menet közben összeeszkábált Covid-szezonban, 2020-ban tartottak Forma-1-es versenyt Eifel Nagydíj néven, míg Hockenheimben legutóbb 2019-ben fogadta a száguldó cirkuszt az évi Német Nagydíjon.