A 2017 és ’20, majd ’22 és ’24 között náluk vezető Kevin Magnussen a Haas leghosszabb ideig szolgáló versenyzője volt, ám a dánnal így sem hosszabbítottak szerződést 2025-re.
A 34 éves dán tavaly év végén nagyjából végleg búcsút intett a Forma-1-es versenyzésnek, idén már a BMW színeiben versenyez majd a hosszútávú világbajnokságban (WEC), ám a The Race tudósítása szerint azért F1-es munkára fogják majd a Haasnál is.
Az amerikai kiscsapat a 2024-es szezon végén jelentett be együttműködést a Forma-1-es visszatérést fontolgató Toyotával, Magnussen pedig ezen a téren kap majd feladatot.
Mivel az állandó pilóták még a korábbi F1-es autókkal is legfeljebb évi 1000 km-t tesztelhetnek, a tapasztalt, de Forma-1-es versenyzői szerződéssel nem rendelkező dán ideális erre a szerepre, korlátlanul körözgethet 2 évesnél idősebb modellekkel a Toyota aktuális céljainak megfelelően.
A szakoldal hozzáteszi, hogy Magnussen – amikor a WEC-s elfoglaltságaival nem ütközik – bizonyos Forma-1-es hétvégéken is jelen lesz a csapatnál, bár az ezt illető szerepköre még nem világos.
A Haas egyébként a dán mellett a Sauberhez átigazoló Nico Hülkenberget is elbúcsúztatta a tavalyi év végén, 2025-nek teljesen új felállással, az Apline-tól érkező Esteban Ocon, valamint a tavaly a Ferrarinál egy, majd náluk két fordulón beugró újonc, a brit Oliver Bearman párosával vág neki.