McLaren

McLaren (Kép: David Davies/PA Images via Getty Images)
Az F1 történetének második legrégebbi, egyben második legeredményesebb csapatát 1963-ban alapította az új-zélandi versenyző, Bruce McLaren. A brit alakulat első konstruktőri címéből az első 1974-ben érkezett, melyet további hét követett.
A McLaren 2024 végégig 189 futamgyőzelmet szerzett, 12 egyéni és 9 konstruktőri világbajnoki címet zsebelt be. Számtalan legenda vezetett náluk, többek között Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Gerhard Berger, Mika Häkkinen, David Coulthard, Kimi Räikkönen, Juan Pablo Montoya, saját neveltjükként náluk mutatkozott be a sportág legsikeresebb versenyzője, Lewis Hamilton, de megfordult náluk Fernando Alonso, Jenson Button, Daniel Ricciardo is.
A 2013-ban indult hanyatlás után tavaly már egészen magára talált a csapat, az angol Lando Norris és az ausztrál Oscar Piastri is megszerezte első, majd további futamgyőzelmeit, és bár az egyéniben Verstappen túl messze volt, a wokingi alakulat 1998 után 2024-ben újra konstruktőri bajnok lett. A cél természetesen a címvédés, valamint az egyéniben való elsőség megszerzése.
Ferrari

Ferrari (Kép: Emmanuele Ciancaglini/Ciancaphoto Studio/Getty Images)
A Forma-1 legrégebbi résztvevője, mely a világbajnokság 1950-es indulása óta folyamatosan versenyez. A maranellói alakulat az olaszok „nemzeti csapata”, mely Enzo Ferrari, majd mások vezetése alatt 247 futamgyőzelmet, 16 konstruktőri, valamint 15 egyéni világbajnoki címet szerzett.
Az évtizedek alatt olyan ászok vezették a vörös autókat, mint Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Phil Hill, John Surtees, Niki Lauda, Jody Scheckter, Gilles Villeneuve, Alain Prost, Nigel Mansell, a velük 5 egyéni bajnoki címet szerző Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel – idén a velük hetedik idényét kezdő Charles Leclerc, valamint a hétszeres világbajnok élő legenda, Lewis Hamilton fut neki, hogy a tavalyi hajszállal való lemaradás után immár tényleg megnyerjék a világbajnokságot.
Red Bull Racing

Red Bull Racing (Kép: Jakub Porzycki/NurPhoto)
Korábbi csapatszponzorációk után 2005-re az energiaital-gyártó megvásárolta az előző években sehova sem jutó Jaguar-csapatot, hogy saját alakulattal szerepeljen a Forma-1-ben, az első pár év építkezése után 2009-ben szaladt meg a szekér, Sebastian Vettel és Mark Webber párosa hozni kezdte a győzelmeket, 2010–13 között az istálló és a német pilóta zsinórban mind a négy konstruktőri és egyéni bajnoki címet behúzta. Az új motorformula 2014-es bevezetésével veszített versenyképességéből a Red Bull, de mindvégig élcsapat maradt, 2021 óta pedig újabb sikerkorszakukat élik Max Verstappennel.
Az alakulatot a kezdetek óta Christian Horner vezeti, ám az autók tervezésében 2025-től már nem segít a műszaki zseni, Adrian Newey, aki az Aston Martinnál folytatja. A Red Bull Racing két évtizedes történetében a feljebb említettek mellett vezetett például David Coulthard, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Pierre Gasly, Alexander Albon és Sergio Perez is, 2025-ben a negyedik bajnoki címvédésére készülő Verstappen, valamint az elküldött Perez helyére mindössze 11 F1-es indulás után beültetett új-zélandi Liam Lawson tekergeti a volánt.
Mercedes AMG F1

Mercedes AMG F1 Team (Kép: Jakub Porzycki/NurPhoto)
Ha az elődöket – Tyrrell, BAR, Honda, Brawn GP – is nézzük, hosszú évtizedekre nyúlik vissza az alakulat története, amely mai formáját viszont csak 2010-ben nyerte el, akkor lett a Mercedes gyári alakulata. A három szezonra visszatérő Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel indított építkezés 2014-től hozott elképesztő sikerszériát: a már elhunyt Niki Lauda, valamint a most is irányító Toto Wolff vezetése alatt zsinórban nyolc konstruktőri, valamint hét egyéni bajnoki címet húztak be – utóbbiakból Rosbergnek egy jutott, Lewis Hamiltonnak hat.
120 futamgyőzelmükhöz Valtteri Bottas is hozzájárult 10-zel, a finnt 2022-ben váltotta az angol George Russell, aki mellé Wolff protezsáltja – a főnök reményei szerint „az új Verstappen” –, a 18 éves olasz újonc, Andrea Kimi Antonelli ül, hiszen a 2013 óta a Mercedesnél vezető Hamilton idén a Ferrarinál kezd új fejezetet.
Aston Martin

Aston Martin (Kép: Jakub Porzycki/NurPhoto)
Az 1990-es évek elején Jordanként indult, majd volt egy-egy szezonra Midland, Spyker, hosszabb ideig Force India, végül a kanadai milliárdos Lawrence Stroll beszállásával előbb Racing Point, végül, 2021 óta Aston Martin a silverstone-i alakulat.
A brit sportkocsimárka neve alatt eddig mindössze három pilóta terelgette a zöld autók valamelyikét: a tulajdonos fia, Lance Stroll mellett az első két évben Sebastian Vettel, 2023 óta Fernando Alonso vezet. Abban az évben nagyot ugrottak előre – hét dobogós helyezés, konstruktőri 5. hely –, ám 2024-re visszacsúsztak a középmezőnybe.
Alpine

Alpine(Kép: David Davies/PA Images via Getty Images)
A Mercedeshez, az Aston Martinhoz hasonlóan számos áttétellel több évtizedre nyúlik vissza az enstone-i csapat múltja, mely az 1980-as években Benettonként indult, az ezredforduló után Renault-ként ért el bajnoki sikereket, hogy aztán a lotusos, majd újabb renault-s évek után a feltámasztott francia sportkocsimárka, az Alpine neve alatt szülessen újjá 2021-re.
Az alakulat évek óta csak kergeti a különböző kitűzött terveit, számtalan személycsere kapcsolódik a nevükhöz, kiemelkedő eredmény jóval ritkábban – eddigi legnagyobb sikerük a kaotikus kezdetű 2021-es Magyar Nagydíjon Esteban Oconnal elért győzelem volt.
A tavalyi évet katasztrofálisan kezdő, de az újabb csapatfőnök, Oliver Oakes, valamint a tanácsadóként visszatért egykori vezér, Flavio Briatore irányítása alatt a hajrára magára találó csapat 2024 végén elbúcsúztatta Ocont, a francia Pierre Gasly mellett a saját nevelésű Jack Doohan kezdi az idényt, de könnyen lehet, hogy néhány forduló után már Franco Colapinto kap versenyzési lehetőséget.
Ez lesz az alakulat utolsó éve Renault-motorokkal, 2026-ban már Mercedes-erőforrásokkal, és ki tudja milyen tulajdonosi háttérrel és identitással folytatják majd.
Haas F1 Team

Haas F1 Team (Kép: Vince Mignott/MB Media/Getty Images)
A Forma-1-ben 2016-ban mutatkozott be az amerikai motorsportban már tapasztalatokat szerzett gépipari mágnás, Gene Haas csapata. Az egyedüliként USA-beli központtal rendelkező, igaz, a kasztnijait az olasz Dallarával gyártató, hajtásláncának elemeit a Ferraritól beszerző alakulat első éveiben meglepően erős eredményeket villantott, ám az elmúlt néhány szezonban inkább csak a szponzor- és pilótacseréiről, valamint a mocskos szája ellenére – vagy épp miatt – népszerűvé vált csapatfőnökéről, Günther Steinerről volt ismert.
Steinert a 2024 elején váratlanul elküldték, az új főnök Komacu Ajao lett, akinek irányítása alatt minden várakozst felülmúlóan szerepelt az alakulat, melyhez ráadásul technikai partnerként az F1-es visszatérést előkészítő Toyota is csatlakozott.
A Haas Nico Hülkernberget és Kevin Magnussent is elbúcsúztatta, idén az Alpine-tól érkezett Esteban Ocon, valamint a 2024-es idény során a Ferrarinál, majd kétszer az amerikai alakulatnál is beugró angol Oliver Bearman versenyez.
Racing Bulls

Racing Bulls (Kép: Red Bull)
Az energiaital-gyártó Red Bull a főcsapat megalapítását követően rögtön a következő évben, 2006-ban a 80-as évek közepétől 20 éven át hősiesen, de nagyrészt eredménytelenül küzdő Minardi felvásárlásával második, utánpótlás-nevelésre szánt istállót is alapított.
A sokáig Toro Rosso, majd néhány évig AlphaTauri néven futó alakulatnál tanulta az alapokat többek között Sebastian Vettel, Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Max Verstappen, Pierre Gasly és Alexander Albon.
Tavaly Cunoda Juki mellett előbb a veterán Daniel Ricciardo, majd az ausztrál elküldés utána 2023-ban is bevetett Liam Lawson vezetett. Utóbbi idén már a nagycsapat tagja, a japán mellé a Red Bull újabb neveltje, a francia Isack Hadjar került 2025-re.
Williams

William (Kép: David Davies/PA Images via Getty Images)
Egy korábbi, sikertelen próbálkozás után 1977-ben indította útjára Frank Williams a mai napig működő, igaz, az alapító és a család kiszállása után pár éve már egy befektetési cég, a Dorilton birtokában lévő csapatot.
Az alakulat az 1980-as, 90-es években élte fénykorát, azóta hullámzóan teljesít, jártak már nagyon mélyen is. A múlt persze így is ragyogóan fényes, 9 konstruktőri és hét egyéni bajnoki cím jelzi, hogy valamit azért tudnak Grove-ban. A patinás brit alakulatnál olyan nevek vezettek, mint Alan Jones, Keke Rosberg, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Jenson Button, Juan Pablo Montoya, Nico Rosberg, Felipe Massa vagy George Russell. 2024-nek is Alexander Albon és a második F1-es idényét kezdő Logan Sargeant párosával vágtak neki, ám az amerikait lecserélték az argentin újonc Franco Colapintóra – bár az ifjonc meglepően jól teljesített, 2025-re a Ferraritól érkező Carlos Sainz ül Albon mellé.
Kick Sauber

Kick Sauber (Kép: Jakub Porzycki/NurPhoto)
A svájci alakulat mára komoly múltra tekinthet vissza, hiszen a Forma-1-be még 1993-ban léptek be. A hinwili csapat nevéhez fűződik a Mercedes (motorszállítói) F1-es visszatérése, a Red Bull szponzorként való behúzása, nem mellesleg számtalan komoly név és leendő sztár kapott náluk lehetőséget – a teljesség igénye nélkül: Heinz-Harald Frentzen, Jean Alesi, Johnny Herbert, Nick Heidfeld, Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica, Charles Leclerc.
A Sauber a 2000-es évek második felében a BMW gyári csapataként működött, akkor szerezték eddigi egyetlen futamgyőzelmüket is, majd az elmúlt években Alfa Romeo név alatt futottak. Az alapító Peter Sauber már évekkel ezelőtt kiszállt, 2026-ra pedig az Audi gyári projektjévé válna az istálló, azaz ez lesz az utolsó idény a félig-meddig eredeti identitás alatt.
A csapat 2025-re mindkét versenyzőjét lecserélte, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü helyett a a tapasztalt Nico Hülkenberg, valamint a tavalyi Forma-2-es bajnok, a brazil Gabriel Bortoleto vezet náluk.
A versenynaptárra, a közvetítési időkre vagy a pilótákra vagy kíváncsi?
A 2025-ös Forma-1-es idény menetrendjéről ebben a cikkben, a kezdési időpontokról itt, a versenyzőkről ide kattintva olvashatsz.