2006-ban hallhatott utoljára magas hangon visító V10-es motort az, aki Forma-1-es versenyre látogatott vagy nézett a televízióban. A sportág ugyan ebben az évben már javarészt átállt a V8-asokra, de a Toro Rosso meghagyott magának két extra hengert, cserében viszont korlátozták a maximális fordulatszámukat. 2007-től azonban már csak a V8 maradt, melyet 2014-től a V6-os, turbós hibridek követtek.
Sokak a Forma-1 aranykorát máig arra az időszakra teszik, amikor két számjegyű hengerszámú motorok uralták a mezőnyt. Látva napjaink trendjét, azt gondolhatnánk, oda már nincs visszaút, ám Mohammed bin Szulajm, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke most mégis belengette, hogy akár visszatérhet az a motorkorszak ‒ némi csavarral.
Az FIA-elnök az F1 75 esemény után tett közzé bejegyzést a közösségi médiában. A londoni évnyitón az FIA-t ugyan kifütyülte a közönség, de a szakember szerint rengeteg pozitív hangnemű párbeszédet indított el az esemény. Mint írta, várják már a 2026-os új szabályokat, melyek mind a karosszériát, mind a motorokat érintik, de ezzel együtt nyitottnak kell maradniuk.
„Több irányt is számításba kell vennünk, beleértve a fenntartható üzemanyaggal működő V10-es motorok üvöltő hangját”
‒ fogalmazott bin Szulajm.