Hat versenyző – Andrea Kimi Antonelli, Oliver Bearman, Gabriel Bortoleto, Jack Doohan, Isack Hadjar és Liam Lawson – is az első teljes Forma-1-es szezonjának vág neki az idén, ami a legtöbb a 2001-es idény óta, amikor heten álltak fel így a rajtrácsra.

Egyikük, a Haas színeiben Ferrari-akadémistaként induló Bearman a héten megrendezett szezonindító show, az F1 75 napján felfedte, hogyan bukott meg az első forgalmi vizsgán, amikor annak idején a jogosítványáért hajtott. „Szerencsére néhány éve megvan már, mivel itt [az Egyesült Királyságban – a szerk.] már 17 évesen meg lehet szerezni, nem úgy, mint Olaszországban, ahol csak 18 évesen” – kezdte a RacingNews365.com-nak nyilatkozva a 19 éves ifjonc.

Rögtön a Ferrariba ülhetett a Forma-1-ben

Noha már három versenyt is teljesített a Forma-1-ben, nyugodtan nevezhetjük újoncnak Oliver Bearmant. Mindenesetre a bemutatkozását aligha lehet elfelejteni, a fiatal brit ugyanis az első versenyén – ami a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj volt – a Ferrarival állhatott rajthoz, a vakbélműtéten átesett Carlos Sainz helyetteseként. 52 év után ő volt az első, akinek megadatott, hogy a Ferrarival debütáljon.

Első futamán a szűk, de tempós utcai pályán sem remegett meg a keze, így a 11. helyről rajtolva hetedikként látta meg a kockás zászlót. Az év későbbi szakaszában a Haas még két alkalommal tartott rá igényt beugróként: egy másik utcai futamon, az Azerbajdzsáni Nagydíjon a 10. lett, amivel ő lett az idén 75 éves Forma-1 történetének első versenyzője, aki az első – még ha nem is teljes – évében két csapattal is pontot szerzett.

Elszólta magát az F1-es újonc, meg is bánta 1

Első futamain a 38-as rajtszámmal láthattuk versenyezni, de Bearman állandó rajtszáma a 87-es lesz. (Fotó: Eric Alonso/Getty Images)

A brazíliai beugrás nem hozott pontszerzést, de addig már bőven nem kellett a jövője miatt aggódnia Bearmannek, ugyanis még a nyáron bejelentették a szerződtetését. Egyébként az idei évre teljes sorcsere történt a Haasnál, ugyanis nemcsak Nico Hülkenberg távozott, de Kevin Magnussent is csak a háttérben tartották meg, így Bearman csapattársa Esteban Ocon lesz.

Bearman az a versenyző, aki már a formaautós karrierje elején felhívta magára a figyelmet, 2021-ben ugyanis egyszerre nyerte meg a német és az olasz F4-es szériát. Egy évvel később harmadikként zárta a bemutatkozó Forma-3-as évét, míg a Forma-2-ben töltött két szezonjából hét futamgyőzelmet tud felmutatni.

„Másodszor át is mentem” – folytatta Bearman, aki rögtön rájött arra, mekkora ziccert dobott fel az újságíróknak, így hozzátette: „Lehet, ezt nem kellett volna elmondanom.”

Végül elárulta, milyen hiba miatt bukktatták meg az első vizsgán. „Nem álltam meg a stoptáblánál. Lassítottam, egészen lassan csorogtam, de meg kellett volna állni. A versenypályán nincsenek stoptáblák, úgyhogy először láttam ilyet. Tipikus versenyzőként azt hittem, leckék nélkül is átmegyek a vizsgán. Valószínűleg itt követtem el a hibát. Természetesen vettem néhány leckét [a második vizsga előtt – a szerk.]” – magyarázta a brit.

Elszólta magát az F1-es újonc, meg is bánta 2

Azt hitte Bearman, autóversenyzőként nem érheti meglepetés a forgalomban sem – tévedett. (Fotó: Sam Bloxham/Getty Images)

(A rend kedvéért jegyezzük meg, hogy már írtunk Bearman balul sikerült első nekifutásáról, ám akkor az oktatója úgy emlékezett, hogy egy közlekedési lámpánál hibázott a Haas újdonsült pilótája.)

Bearman arról is beszélt, hogy már 2022 óta vezet, így nagyon rutinos sofőrnek tartja magát. Az első autója egy 1-es BMW volt, most pedig a „céges” Alfa Romeót vezeti.

Mint arról korábban a Vezess beszámolt, egy másik debütáló Forma-1-es pilóta, a Mercedeshez a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton utódjaként érkező Antonelli csak nemrégiben szerezte meg a jogosítványát. Az ő története itt olvasható el: