A Cadillac 2026-ban 11. istállóként csatlakozik a Forma-1-es sorozathoz, miután pénteken megkapta az engedélyt a kereskedelmi jogok birtokosától és a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).
A Forma-1 és az FIA közös közleményben erősítette meg, hogy a szükséges sport-, technikai és kereskedelmi értékelések elkészültek, így elhárult az utolsó akadály ahhoz, hogy hozzájáruljanak a Cadillac csatlakozásához.
A felek már tavaly novemberben elvi megállapodásra jutottak, így a pénteki döntés csak formalitás volt. „Fontos és pozitív példája a sportág fejlődésének a General Motors elkötelezettsége, hogy Cadillac néven új csapatot indítson a Forma-1-ben” – jelentette ki Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója.
Mohammed ben Szulajem, a FIA elnöke azt emelte ki, hogy az új csapatnak köszönhetően a 2026-os idényt nagy izgalom övezi majd, mert a Cadillac friss energiát és izgalmas korszakot nyit a sportágban.
A Cadillac kezdetben Ferrari motorokat használ majd, ám később – várhatóan 2028-tól – az erőforrásait is saját magának gyártja a megállapodás szerint. Az amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: tavaly januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását elutasították, a korábbi versenyző aztán szeptemberben kiszállt a projektből, ami így végül Cadillac néven „fut”, Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.
Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén most egy amerikai csapat szerepel a konstruktőrök között. Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.
Az 1902-ben alapított Cadillac a világ első autómárkái közé tartozik, az Egyesült Államokban a negyedik az Autocar Company (1897), az Oldsmobile (1897) és a Buick (1899) után. A General Motors 1909-ben vásárolta meg a vállalatot.
A Cadillac luxusautókat gyárt, amelyeket világszerte 30 országban forgalmaznak, de a fő piacai az Egyesült Államok, Kanada és Kína. Értékesítése messze kisebb, mint mondjuk európai konkurenseinek a Mercedes-Benznek vagy a BMW-nek. 2024-ben legnagyobb piacukon az USA-ban 160 ezer darab Cadillac kelt el. Világviszonylatban az említett német márkák – a két milliós darabszámmal – tízszer annyit adnak el, mint amerikai vetélytársuk.
Mostanra a csapat már kiválasztotta a csapat vezetőjét is: