Egy autótörés, egy gyors kicsúszás és egy időmérő, mért kör nélkül – ez eddig Oliver Bearman mérlege a 2025-ös Forma-1-es szezonban. A Haas britje ugyan már nem első F1-es futamára készül Melbourne-ben, az újoncok közül azonban mégis ő tűnt a legesetlenebbnek. (Csak összehasonlításképpen: Gabriel Bortoleto megverte jóval tapasztaltabb csapattársát, Nico Hülkenberget a Kick Sauberben).
Bearmant az időmérőn egy váltóhiba hátráltatta, melyet idén már annyiszor cserélnek a csapatok, amennyiszer akarnak. Pénteki balesetének azonban lehetnek hosszú távú következményei, tekintettel arra, hogy új V6-os motort, új turbót és új hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) is raktak versenygépébe. Ezekből tehát már a másodikat nyüstöli, miközben egész évre kellene négyet-négyet beosztani.
„Nemigen tűr hibát ez a pálya. Két, kicsinek tűnő hiba komoly következményekkel járt. A saját ügyetlenségem miatt vesztettem pályaidőt. Ez nem elég jó” – ostorozta magát a brit. „Az időmérős váltóhiba csak a pontot tette fel az i-re.”

Oliver Bearman (Kép: Bryn Lennon – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Bearmannek valószínűleg akkor sem lett volna sokkal előkelőbb rajtpozíciója az utolsó helynél, ha nem követ el hibákat. Csapattársa, Esteban Ocon 19. helye jól mutatja ezt. „Csapatszinten a vártnál jobban küszködünk, jobban, mint Bahreinben látszott. Olyan dolgokon kell dolgoznunk, mint az autó tiszta teljesítménye. Én értelemszerűen nemigen tudtam ebben segíteni, javarészt egy autóval ment a csapat. Nem mentem elég kört ahhoz a kocsival, hogy igazán érezzem, milyen a vezethetősége” – fogalmazott.