Helyi idő szerint 15.30-kor, napos, száraz időben – 24 Celsius-fokos levegő-, 38 fokos aszfalthőmérséklet – megkezdődött a 2025-ös Forma-1-es Kínai Nagydíj – egyben az idény első – sprintkvalifikációja Sanghajban.
Az egyetlen szabadedzésen a McLaren volt a leggyorsabb Lando Norrisszal, őt a két ferraris, Charles Leclerc és Lewis Hamilton, közöttük saját csapattársa, Oscar Piastri követte. Max Verstappen nem futott lágy gumis mért kört, a Red Bull igazi tempója titok maradt.
A 12 perces SQ1-ben elsőként a Mercedes újonca, Kimi Antonelli gurult ki a pályára, de az idő szűkössége miatt sokan mások is követték – a McLarennél ugyanakkor kivártak. Az autókra a szabályoknak megfelelően, kötelezően a közepes keverékű (sárga) Pirellik kerültek.
SQ1 GREEN LIGHT
#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/lSxAyp8MRT
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Az olasz ifjonc 1:50-nel nyitott, a sauberes újonc, Gabriel Bortoleto már értelmezhető 1:33-as időt hozott, persze rögtön sokan megelőzték – 5 perc után Hamilton vezetett, mögötte Leclerc, Verstappen, Antonelli következett. A később befutó mclarenesek közül Piastri az élre tudott ugrani, Norris csak a 4. időt hozta.
Meglepetésként az astonos Fernando Alonso a 2. pozícióba ugrott fel – hátránya mondjuk így is négytized volt Piastrihoz képest.
No time to waste in #F1Sprint quali!
Top five with five minutes to go in SQ1
Piastri
Alonso
Hamilton
Leclerc
Norris #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/tha1G6X6n0— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Miután mindenki mért időt produkált, a kiesőzónában Cunoda Juki, Carlos Sainz, a Haas párosa, valamint Bortoleto állt.
A szakasz végén Norris az élre állt, hátrébb sokan javítottak, az RB-újonc Isack Hadjar például az 5. helyre ugrott, a ferrarisok is előrébb léptek. A kiesők Jack Doohan, Pierre Gasly (Alpine), Esteban Ocon (Haas), a sauberes veterán, Nico Hülkenberg, valamint a Red Bull-os Liam Lawson lettek.
Az SQ2 10 percére megint a Mercedesek mentek elsőként, de ezúttal a McLarennél sem vártak. Továbbra is mindenki a kötelezően előírt közepes keveréken lépett a pályára.
SQ2 GREEN LIGHT
Fifteen drivers remain, and just 10 mins in this mini-session #F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/raRDQ2XtW2
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Az első mért körök után Hamilton, Norris, Leclerc, Piastri, Verstapppen volt az élmezőny sorrendje. Norris és Verstappen aztán az első két helyre, míg a mercedesesek a 3‒4. pozícióba léptek.
2 perccel a vége előtt Albonnak, Alonsónak, Bearmannek, Sainznak és Strollnak kellett hajtania a továbbjutásért.
A hajrában a Mercedesek vészesen kezdtek hátracsúszni, de aztán Antonelli és Russell is magabiztosan lépett ki a kiesőzónából. A szakasz végén Alonso, Bearman, Sainz, Bortoleto és Hadjar búcsúzott.
ELIMINATED IN SQ2
Alonso
Bearman
Sainz
Bortoleto
Hadjar#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/a5OW7y9oyu
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Az SQ3 8 percére már mindenki a lágy (piros) keverékeken ment ki, amikor a top 10 leosztása volt a tét – Piastri és Norris nyitotta a körözést.
Előbbi 1:30,929-et, utóbbi csak 1:31,393-at hozott, így Norrist a mögötte érkező Russell is megelőzte a Mercedesszel. Antonelli is hibázott, 8 tized lemaradással volt a 4., de következtek még a Ferrarik is, a mclarenesek pedig újabb gyors kört kezdtek.
Four drivers have set a time so far in SQ3
1: Piastri
2: Russell
3: Norris
4: Antonelli#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/FtFOOQzYJi— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Hamilton az élre ugrott, Leclerc a 3. időt hozta, Piastri nem tudott javítani, míg Norris hibázott, aztán a bokszba is hajtott. Egyedül Verstappennek maradt esélye Hamiltont megverni.
A holland 18 ezreddel ugyan, de lassabb volt, így az év első sprintpole-ja a hétszeres világbajnok Ferrari-pilótáé lett. Az első három egyetlen tizeden belül zárt.
Oh yes, Lewis!
#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/XhEqkSZ1Or
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Szombaton – magyar idő szerint hajnali 4 órakor – a rövid sprintfutammal folytatódik a versenyhétvége, a vasárnapi futam helyosztója, azaz a klasszikus időmérő reggel 8 órakor következik, ahogy a vasárnapi Kínai Nagydíj is.

Kép: Formula1