Napos időben, 26 Celsius-fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet mellett vághatott neki 2025 második időmérő edzésének a Forma-1 mezőnye Kínában. A kvalifikáció előtt órákkal tartották az év első sprintjét, melyet Lewis Hamilton nyert a Ferrarival.
A Q1 elején az alpine-os Jack Doohan megforgása jelentett rövid ideig érdekességet, illetve az, hogy többen is megszakították első próbálkozásukat, és mért idő nélkül a bokszba hajtottak. Lando Norris első mért körét pályaelhagyás miatt elvették, így a McLaren britjének is iparkodnia kellett a gyengén sikerült sprint után. Charles Leclerc helyzete sem volt sokkal jobb, a Ferrari monacóija nagyot hibázott első körén.
After an earlier spin Jack Doohan gets his first flying lap under his belt and goes P13 #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/f3pZiSJIJD
— Formula 1 (@F1) March 22, 2025
Sokan használt lágy gumikon iratkoztak fel a köridőlistára, így a Q1 hajrája valóságos tűzijátékot hozott a kiesés elkerüléséért folytatott csatában. Nem jutott végül tovább a két Alpine, Oliver Bearman (Haas), Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) és Liam Lawson (Red Bull). Bearman és Lawson még bajba kerülhetnek: előbbi egy feltartós incidensbe keveredett, utóbbi pedig a gyanú szerint nem lassított sárga zászló alatt.

Liam Lawson (Kép: Clive Mason/Getty Images)
A Q2-ben Norris új pályarekorddal, 1:30,787-es körrel nyitott, megdöntve Hamilton pénteki rekordját. Mögötte 4-4 tizedmásodperccel a csapattárs Oscar Piastri és a Red Bull hollandja, Max Verstappen következtek. A Ferrari és a Mercedes párosa spórolt az abroncsokkal, használt lágy gumikon futották az első köreiket.
Meglepő módon a második próbálkozások során nem sokan tudtak javítani idejükön. A Mercedeseken például még az új gumik sem segítettek, viszont kiemelkedtek a Racing Bulls autói: Isack Hadjar a 4., Cunoda Juki az 5. helyen jutott tovább. A Ferrari nem villogott, de továbbjutottak, szemben Esteban Oconnal (Haas), Nico Hülkenberggel (Kick Sauber), a két Aston Martinnal és Carlos Sainz-cal (Williams).

Esteban Ocon (Kép: Clive Rose/Getty Images)
A Q3-as első felfutásokban ismét pályarekord dőlt, ezúttal Piastri révén: 1:30,703-as ideje 9 századdal volt jobb a csapattárs Norris első körénél. Mögötte Verstappen, Hamilton, George Russell (Mercedes), Leclerc volt a sorrend. Még a monacói lemaradása is csak 33 századmásodperc volt Piastrihoz képest.
Hadjar, Cunoda és Alexander Albon (Williams) más ligában voltak, leginkább egymással vívhattak. A Q3 tizedik résztvevője, Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) első körét elvették a pálya kiszélesítése miatt.

Andrea Kimi Antonelli (Kép: Clive Rose/Getty Images)
Úgy tűnt, a finálé nem hoz nagy változásokat. Páran javítottak körükön, köztük Piastri is, tovább javítva a körrekordot 1:30,641-re. Mögé azonban nagy meglepetésre Russell ugrott fel, kevesebb mind egy tizedmásodperces lemaradással. A második sorba került így Norris és Verstappen, a harmadikba pedig a két Ferrari Hamilton, Leclerc sorrendben.
A legjobb tíz maradék helyeiért folyó meccset az újonc Hadjar nyerte a másik újonc, Antonelli előtt. Cunoda lett a 9., Albon pedig a 10.
Piastri pályafutása első Forma-1-es pole-pozícióját szerezte ezzel.

A teljes eredménylista
A 2025-ös Forma-1-es Kínai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 8 órakor kezdődik.