Magyar idő szerint a szombat hajnali órákban, a 2025-ös idény első sprintjével folytatódott a Forma-1-es Kínai Nagydíj hétvégéje. Száraz időjárás fogadta a mezőnyt, 23 Celsius-fokos levegő- és 36 Celsius-fokos aszfalthőmérséklet kíséretében, így – ellentétben a melbourne-i szezonnyitóval – egy pillanatig sem kellett az esőtől tartani.

A rajtrácsra azonban így is csak 19 autó állhatott fel, ugyanis a Lewis Hamilton elsőségével zárult sprintkvalifikációt követően Nico Hülkenberg autóját kikérték a parc fermé alól. A Sauber a felfüggesztésnél hajtott végre módosításokat, de nem sokat veszített vele a német, mivel amúgy is csak a 19. rajtkockát foglalhatta volna el.

A piros lámpák kialvását jól kapta a rajtot a 19 körös sprintverseny elején Hamilton, és bár az első métereken megizzasztotta őt a mellőle rajtoló Max Verstappen is, a címvédő végül besorolt a Ferrarihoz átigazolt hétszeres világbajnok mögé. Mögöttük Oscar Piastri és Charles Leclerc csatázott a harmadik helyért, de a McLaren ausztrálja sikeresen megőrizte a pozícióját. Leclerc azonban nem tudta kivédeni a mercedeses George Russell támadását, aki merészen bevetődött mellé a hajtűkanyarban.

Akinek nem sikerült jól az első kör, az Lando Norris volt: amellett, hogy a hatodik helyről rajtolva nem tudott előrébb lépni, a 6-os kanyar féktávján hibázott a vb-éllovas. A McLaren britje a megcsúszása után Cunoda Jukival (Racing Bulls), Andrea Kimi Antonellivel (Mercedes) és Lance Stroll-lal (Aston Martin) szemben is pozíciót veszített.

Míg az élen egy másodperc körül stagnált a különbség Hamilton és Verstappen között, a mezőny sűrűjében is leginkább egymás mögött, az új közepes abroncsokat óvva vonatoztak a versenyzők. A katasztrofálisan sikerült időmérőt követően Liam Lawson kezdett el felzárkózni a mezőny végéről: Jack Doohannel viaskodva meg is sérült a Red Bull első vezetőszárnya, miután összeért az Alpine ausztráljával a hosszú egyenes végén – ám az új-zélandi így sem tudott a pontszerzés közelébe kerülni.

F1: Hamilton győzött a Ferrarival, betlizett az éllovas 14

Éles helyzetben életjeleket mutatott Liam Lawson, ám a rajtrács végéről rajtolva csak a 14. helyig tudott felzárkózni. (Fotó: Clive Rose/Getty Images)

Féltávhoz érve a gumik szemcsésedése került reflektorfénybe, ami miatt Hamiltonnak is voltak nehezebb pillanatai az élen, azonban Verstappennek így sem nyílt lehetőség a támadásra, sőt, mivel folyamatosan nőtt a lemaradása, alig pár körrel később Piastri került közelebb a Red Bull négyszeres világbajnokához. Négy körrel a leintés el is szánta magát az előzésre: a visszafordítóban elvette a második helyet a hollandtól.

Ekkorra viszont Hamilton már utcahosszal vezetett, így senkitől és semmitől sem zavartatva húzta be pályafutása első sprintgyőzelmet, egyúttal az első ferraris sikerét is.

Piastri lemaradása a leintésig közel 7 másodpercre hízott, a harmadik helyen pedig Verstappent intették le. A holland tempója az utolsó körökre még jobban beesett, végül annak köszönhetően tarthatta meg a harmadik helyet, Russellt visszatámadta Leclerc, így a brit nem tudott a támadásra koncentrálni. Maradtak tehát a negyedik-ötödik helyen, megelőzve Cunodát és Antonellit, míg az utolsó pontot Stroll megelőzésével végül Norris csípte el.

F1: Hamilton győzött a Ferrarival, betlizett az éllovas 15

Hamilton előnye a leintésig csaknem 7 másodpercre nőtt. (Fotó: Clive Rose/Getty Images)

Lawson a sor végéről a 14. helyig kapaszkodott fel, míg alig pár kanyarral a verseny vége előtt a darálóban küzdve Gabriel Bortoleto és Doohan hozott össze egy koccanást. Meg is forgott a Sauber brazil újonca a visszafordítóban, de mindketten be tudták fejezni a futamot, így nem volt kieső.

A sanghaji sprint valamivel szorosabbá tette a világbajnokság állását, de két ponttal továbbra is Norris áll az élen. A szombati nap programja a vasárnapi nagydíj helyosztójával, a hagyományos kvalifikációval folytatódik, amit magyar idő szerint reggel 8 órától rendeznek meg.

F1: Hamilton győzött a Ferrarival, betlizett az éllovas 16

A sprintfutam végeredménye (Forrás: FIA)