Míg pénteken és szombat délelőtt alapos ok volt az örömre a Ferrarinál, hiszen új pilótájuk előbb a sprintkvalin, majd a sprintfutamon is győzedelmeskedni tudott, az időmérő már nem ment olyan jól, a Kínai Nagydíj pedig kész katasztrófával végződött számukra.

A csapattársak közti kontakt, rádiós viták, elszúrt gumistratégia miatt amúgy sem egyszerű futam végén Charles Leclerc-t az 5., Hamiltont a 6. helyen intették le Sanghajban, ám utólag műszaki szabálytalanságok miatt – előbbinél túl könnyű autó, utóbbinál az előírtnál hajszállal jobban elhasználódott kopólemez – mindkét versenyzőt kizárták.

Óriási blama ez a sportágban a kezdetektől, 1950 óta szereplő olasz csapatnak, hiszen 75 év alatt sosem volt még korábban példa arra, hogy egy világbajnoki versenyt követően műszaki okból mindkét indulójukat diszkvalifikálják, és minden bizonnyal nem is vágytak ilyen lábjegyzetre a krónikáikban.

Érdekesség, hogy a 2023-as Amerikai Nagydíjon mind Leclerc-t, mind Hamiltont kizárták a kopólemez miatt, igaz, akkor a hétszeres világbajnok még a Mercedesnél versenyzett.

Hamilton a kizárással egy egyéni/pályarekordot is elbukott: bár idén már nem jár pont érte, a verseny leggyorsabb körét az angol futotta, 1:35,069-es, 385 ezreddel volt jobb az addig leggyorsabb Lando Norris idejénél. Ezzel a veterán zsinórban a 16. szezonjában ért el új leggyorsabb kört, megelőzve ezzel Michael Schumacher addigi 15 idényes rekordját, ám a kizárással ez is ment a kukába.

Az angol szériája egyébként pont a 2010-es Kínai Nagydíjon indult, miután harmadik F1-es idényében, 2009-ben egyszer sem sikerült leggyorsabb kört futnia. Hamilton amúgy pályafutása során eddig 67 ilyen eredményt ért el, ezzel második a csúcstartó Schumacher mögött, aki 77-szer tudta megfutni a legjobb köridőt egy adott futamon.