A Red Bull hollandja, Max Verstappen nyerte a 2025-ös Forma-1-es Japán Nagydíjat a McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri előtt. A négyszeres világbajnoknak nem kellett látványosan megerőltetnie magát a papaja autók ellen, az egy kiállásos versenyen a pontszerző zónában alig történt előzés.

Szuzukában a futam előtt, helyi idő szerint reggel esett, de pár nedves foltot leszámítva gyorsan felszáradt az aszfaltcsík, így még a rajthoz sem kellettek az átmeneti gumik. A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte az 53 kört, keményeket Lewis Hamilton (Ferrari), Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) és Esteban Ocon (Haas) választott, míg a lágyakon Jack Doohan (Alpine) és Lance Stroll (Aston Martin) indultak.

A rajt sima volt, nem volt pozíciócsere az élmezőnyben: Max Verstappen vezetett a Red Bull-lal a McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri előtt. Őket Charles Leclerc (Ferrari) üldözte, majd a két Mercedes következett George Russell, Andrea Kimi Antonelli sorrendben. Isack Hadjar (Racing Bulls) haladt hetedikként Hamilton előtt, a legjobb tíz sorrendjét pedig Alexander Albon (Williams) és Oliver Bearman (Haas) tette teljessé. Hátrébb Cunoda Juki (Red Bull) megelőzte a rajtnál Liam Lawsont (Racing Bulls) a 13-14. helyen.

6 fotó

Antonelli sikánátvágását leszámítva lényegében akciómentesek voltak az első körök. Az első akció Hamiltoné volt, aki a hatodik körben elment Hadjar mellett és fellépett a hetedik helyre. 2 másodpercre volt ekkor Antonellitől, előtte nem voltak ilyen nagyok a hézagok a pilóták között.

Három futam után három győztes a 2025-ös F1-es szezonban 6

Lewis Hamilton és Isack Hadjar (Kép: Clive Rose/Getty Images)

Az eseménytelenséget az első kerékcsere törte meg a 10. körben. A sort Stroll kezdte meg, de ez nem volt meglepő, hisz a kanadai lágy Pirelliken kezdett. Kemények kerültek az Aston Martinra, a terve – mint mindenkinek – neki is az egy kiállás lehetett. A másik lágy gumis pilóta, Doohan a 16. körben váltott keményekre.

A dolgok a 18. kör környékén kezdtek kicsit felpörögni, legalábbis taktikai-trükközési szempontból. A McLaren próbálta volna beugrasztani Verstappent egy korai kerékcserébe rádiózásával, de hatástalanok voltak. Az első dominót végül Russell döntötte a 20. körben: a Mercedesre kemény gumik kerültek. Egy kör múlva Piastri hajtott a bokszba, szintén keményekért. A Russell által kergetett Leclerc nem reagált a brit korábbi cseréjére, bár tény, hogy Russell kissé beszorult a forgalomba.

Három futam után három győztes a 2025-ös F1-es szezonban 7

George Russell (Kép: Mark Thompson/Getty Images)

A 22. körben Verstappen, Norris és Leclerc is egyszerre hajtottak a bokszba. A McLaren gyorsabban dolgozott, Norris a fűre is került Verstappen mellett, épphogy összeszedte a kocsit a brit. Leclerc a kerékcserere után visszatért Russell elé. A vezetést – minden idők legfiatalabbjaként – Antonelli vette át Hamilton, Hadjar és Albon előtt. A kereket cserélők között maradt a Verstappen, Norris, Piastri sorrend.

Három futam után három győztes a 2025-ös F1-es szezonban 8

Max Verstappen és Lando Norris (Kép: Mark Sutton – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)

A 26. körben Hadjar is megejtette cseréjét, de az élen sokáig ott maradt még Antonelli és Hamilton. Utóbbi akkor állt ki friss közepes gumikért, amikor Verstappen éppen utolérte. A hétszeres bajnok Russell mögött tíz másodperccel következett, ezt kellett volna ledolgoznia, hogy megelőzze a Mercedest.

Antonelli végül a 32. kör elején adta fel a vezetést, és tért vissza a hatodik helyre. A gumicserék után nem változott a legjobb tíz sorrendje: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Albon, Bearman. (Lawson és a williamses Carlos Sainz a 34. körig húzták a kerékcseréjüket, utolsóként a mezőnyből.)

A maradék bő húsz kör kérdése az volt, tud-e valamint a McLaren kezdeni Verstappen Red Bulljával. A legjobb tízben a dobogósok között volt a legkisebb különbség, 1-1,5 másodperc a versenyzők között. Piastri a 40. kör környékére DRS-távolságon belülre ért Norrishoz képest, és elkezdődött a nyomasztás, hogy ő elkaphatná Verstappent.

Három futam után három győztes a 2025-ös F1-es szezonban 9

Lando Norris és Oscar Piastri (Kép: Clive Rose/Getty Images)

A különbségek nőttek-csökkentek, de a pilóták sorrendje végül nem változott a leintésig. Verstappen végül 1,4 másodperces különbséggel megnyerte a Japán Nagydíjat az ausztráliai győztes Norris és a Kínában diadalmaskodó Piastri előtt, mögötte pedig a korábban említett sorrendben ért be mindenki a pontszerző helyen.

Három futam után három győztes a 2025-ös F1-es szezonban 10

A teljes eredménylista

A bajnokságok állása:

  1. Norris – 62 p
  2. Verstappen – 61 p
  3. Piastri – 49 p
  4. Russell – 45 p
  5. Antonelli – 30 p
  6. Leclerc – 20 p
  1. McLaren – 111 p
  2. Mercedes – 75 p
  3. Red Bull – 61 p
  4. Ferrari – 35 p
  5. Williams – 19 p
  6. Haas – 15 p

A 2025-ös Forma-1-es szezon egy hét múlva Bahreinben folytatódik.