Láthatóan meggyűlt a versenyzők baja az előzéssel a Forma-1-es Japán Nagydíjon, amit jól mutat, hogy az első tízben a rajtsorrendhez képest csak egyetlen pozíciócsere történt. Charles Leclerc is azon versenyzők közé tartozik, akik ott fejezték be a futamot, ahonnan indultak, ami a monacói esetében a negyedik helyet jelenti.

Miután a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat az eső kavarta meg, a két héttel ezelőtti Kínai Nagydíjról pedig a maranellóiak mindkét versenyzőjét kizárták, először Szuzukában kaptunk valós képet arról, valójában mire is képes a Ferrari 2025-ös autója – csakhogy Leclerc nem volt maradéktalanul elégedett a látottakkal.

„Nem volt több az autóban” – szögezte le a Sky Sports F1-nek. „Rendben volt az egyensúlyunk, emellett jó munkát végeztünk a stratégiával is, de csalódással tölt el, hogy hiába csinálunk mindent tökéletesen, csak a negyedik helyen vagyunk. Egyszerűen nincs meg a tempó” – kesergett tovább a monacói.

„A vezetési stílusommal elindultunk egy specifikus irányba, ami érzésem szerint segít abban, hogy kihozzam a maximumot az autóból. Ha ez működni fog, akkor magabiztos leszek, de ha mindez csak a negyedik helyre elég, az nem igazán jó. Hamarosan hoznunk kell néhány dolgot az autóra.”

F1: Végre kiderült, mit tud a Ferrari 2

Leclerc-nek sovány vigasz a negyedik hely. (Fotó: Bryn Lennon/Formula 1/Getty Images)

Bár a dobogóról lemaradt, Leclerc-nek a negyedik hely is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy történelmet írjon, az azzal járó tizenkét egységgel ugyanis átugrotta a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt a legtöbb pontot szerzett Ferrari-versenyzők rangsorában – amíg a monacói 1411 egységnél tart, Vettel a 2015 és 2020 között eltelt hat szezonban kereken 1400-ig jutott. Ugyanakkor a rangsort torzítja, hogy a jelenlegi pontrendszer csak 2010 óta van érvényben, így például az olaszok színeiben összesen öt világbajnoki címet nyert Michael Schumacher jóval előrébb lenne a listán: akkoriban a mostani 25 helyett csak 10 pont járt a győzelemért.

A pontszerzők közül egyedül Lewis Hamilton tudott javítani a rajtpozíciójához képest, de ő is csak hetediknek hozta be a másik Ferrarit, miután még a hatodik körben levadászta a DRS segítségével az első F1-es pontjait szerző Isack Hadjart, a Racing Bulls újoncát. A hétszeres világbajnoknak a fordított egykiállásos taktika sem hozott többet a konyhára. Annak ellenére, hogy a könnyebb autóval a papíron gyorsabb közepes keverékű gumikon teljesítette a második etapot, a leintésig már nem tudott újabb pozíció(ka)t nyerni.

„Ma minden tőlem telhetőt megtettem, de valóban hiányzott a teljesítmény az előttem lévő autókhoz képest” – ismerte el szintén a Sky Sports F1 stábjának a 40 éves versenyző. „A gumikból sem sikerült kihoznom a maximumot. Találtunk valamit az autón, ami miatt az elmúlt három hétvégén alulteljesített, így bízom benne, hogy jobb eredményeink lesznek, ha ez megoldódik.”

F1: Végre kiderült, mit tud a Ferrari 3

Hamilton abban reménykedik, hogy a Ferrarinál megtalálták a gyengélkedésük okát. (Fotó: Clive Mason/Getty Images)