Fernando Alonso 2012-ben harmadik évét töltötte a Ferrarinál, de a remélt harmadik világbajnoki cím csak nem akart megérkezni az olasz csapatnál, ugyanis épp a maranellói átszerződése évében kezdődött a Red Bull első dominanciája.
Akkoriban a spanyol nemegyszer odaszúrt az aktuális sztár Sebastian Vettelnek, újra és újra azt hangsúlyozta, hogy a német csakis Adrian Newey tervezői zsenijének köszönheti a sikereit, mára azonban, 13 évvel később már éppenséggel együtt érez a – Newey-t nélkülöző – Red Bullnál nehéz címvédésre készülő Max Verstappennel.
Alonso úgy látja, a hollandra körülbelül olyan feladat vár, mint amilyennel ő szembesült 2012-ben, amikor a domináns Red Bull ellen – idén a McLarené ez a szerep – a jóval kevésbé versenyképes Ferrarival – ez lenne ma a Red Bull – kellett helytállnia, már-már csodát tennie.
„Én is voltam ilyen helyzetben, amikor a harmadik-negyedik leggyorsabb autóval kellett küzdenem a világbajnoki címért” – utalt arra, hogy Verstappen RB21-ese a közvélekedés szerint messze nem olyan erős és gyors, mint a konstruktőri címvédő McLaren 2025-ös gépe.
„Nagyon nem egyszerű ez, ugyanúgy, hogy nekem sem volt egyszerű Vettelt megverni. Bízom benne, hogy azért a végéig harcban lehet, de az is biztos, hogy a Red Bullnak javítania kell az autón” – magyarázta Szuzukában, a Verstappennek váratlan pole-t, majd futamgyőzelmet hozó Japán Nagydíj helyszínén.
„De nyert már négy bajnoki címet, képes lesz küzdeni a kevésbé versenyképes autóval is. Persze nem könnyű, sőt, szerintem az emberek fel sem fogják, milyen nehéz ez. Minden hétvégén tökéletesen kell teljesíteni. De eddig megy is neki. Ahogy mondtam, ez bizonyos értelemben a 2012-es szezonomra emlékeztet, amikor az autó nem volt olyan jó, mégis versenyben voltam a bajnoki címért. Aztán majd meglátjuk, neki összejön-e a végső győzelem, én remélem, hogy igen.”
Alonso szavai többszörösen is „pikánsak”, hiszen ahogy feljebb említettük, annak idején a Red Bull volt a nagy ellenfél, ráadásul Verstappen jelenlegi fő kihívói, Lando Norris és Oscar Piastri a McLarennél vezetnek, ahol a spanyol 2007-ben, majd 2015-től 2018-ig összesen 5 szezont töltött – a végső csavar pedig az, hogy Adrian Newey immár pont a – továbbra is „csak” – kétszeres bajnok mai csapatánál, az Aston Martinnál dolgozik, igaz, pont Alonso megszólalása alapján 2025-re egyelőre nem hozott semmi hasznosat.