Míg húsz, de akár tizenegy-két évvel ezelőtt is akár egy másodperces különbséggel dőltek el a Forma-1-es időmérők, mára a Q1-ben, de a top 10-es rajtsorrendet meghatározó Q3-ban is tizedek, sőt, századok döntenek a pole-ról és általában a rajtsorrendet meghatározó idők.

A hab a tortán, hogy 2025-re nem pusztán az egykörös tempóban, hanem versenytávon is együtt van a mezőny, így taktikai gumielőny nélkül, „erőből” szinte senki nem nyomja le a közeli riválist – ezt húzta alá vastag ceruzával a vasárnapi Japán Nagydíj, melyen 53 kör alatt a top 10-ben egyetlen pozíciócsere történt, a ferraris Lewis Hamilton volt képes a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar elé kerülni.

Nem jó hír ez a – mára fogalomként talán már értelmét veszített – „élmezőny” eddigi leggyengébben teljesítő csapata, a Ferrari számára, a maranellóiak főnöke, Frederic Vasseur sötét képet is festett a múlt vasárnapi Japán Nagydíj után (melyen Charles Leclerc távoli 4., Lewis Hamilton pedig csak a 7. lett).

„Tény, hogy az időmérő mindig kulcsfontosságú az eredményt illetően, és minél szorosabb a mezőny, minél közelebb vannak az autók egymáshoz, annál igazabb ez. Ma már nem pusztán az előrébb lévővel kell küzdeni – az idei amolyan időmérős világbajnokság lehet”idézte a szakembert a Motorsport.com.

A fentieket húzta alá a szuzukai időmérő, melyen a mclarenes Lando Norris 12, csapattársa, Oscar Piastri 44 ezreddel maradt el a Red Bullos Max Verstappentől, majd a futamon az első hármas végig bővebb vagy szűkebb egy másodperccel különbséggel követte egymást.

„A rajttól a leintésig túl közel volt a tempónk ahhoz, hogy bármit is tehessünk. Max jó futamot teljesített, egyszer sem hibázott, így végső soron az időmérőn múlott minden” – erősítette meg a Vasseurétől teljesen független megszólalásában a Japánban a 2. helyen záró, az egyéni bajnokságot Verstappen előtt immár mindössze egyetlen ponttal vezető Norris (62, illetve 61 egység).