Ahogy a Vezessen is megírtuk, a Forma-1-es Japán Nagydíj második szabadedzésén – az elsőt a tartalék pilóta kedvéért kihagyta – az Alpine újonca, Jack Doohan csúnya balesetet szenvedett, amikor az első kanyar előtt túl sokáig tartotta nyitva a DRS-t, az A525-ös pedig egyszerűen tapadást vesztett, majd nagy sebességgel a gumifalnak csapódott.

Az 50g-s lassulással járó bukás után automatikusan, kötelező jelleggel megvizsgálták az ausztrált a szuzukai pályaambulancián, majd ki is engedték, elvileg teljesen rendben volt a versenyző.

Doohan a szombati edzésen, az időmérőn, majd a futamon is vezetett, de mint utólag kiderült, messze nem volt tökéletes állapotban. A leintést követően, a parc fermében készült fedélzeti kamerás felvételen az látszik, hogy a pilóta alig-alig képes használni a bal kezét-karját, az autóból való kiszálláshoz egy csapattag segítségére volt szüksége, majd a haasos Esteban Ocon támogatta arrébb a bicegő újoncot.

Nagy kérdés, Doohan hogyan ülhetett ilyen állapotban autóba, hiszen a gyors, 7 másodpercen belüli saját erőből való kiszállás alapkövetelmény. Gyanítható, hogy a versenyző fájdalomcsillapítókkal vágott neki a futamnak, de a verseny végére azok hatása csökkenhetett, a terhelés pedig végképp kimerítette a karját.

Doohant egyébként a 15. helyen intették le Szuzukában, csapattársa, Pierre Gasly a 13. lett.