Negyedik és hetedik helyen végzett Charles Leclerc és Lewis Hamilton a Forma-1-es Japán Nagydíjon, ezzel a maranellóiak legjobb 2025-ös hétvégéjüket abszolválták. Az előzményeket nem volt nehéz felülmúlni: Ausztráliában egy 9-10. hely, Kínában a kevés pontot érő sprintes siker és negyedik hely mellett dupla kizárás volt a mérlegük.
Leclerc Ferrarija Kínában azért bukott el a technikai ellenőrzésen, mert túl könnyű volt leintéskor, és ezen nem segített az sem, hogy a futam végi levezetőkörön a monacói ‒ mindenki máshoz hasonlóan ‒ próbált összeszedni gumijára annyi törmeléket, amennyit csak lehet.
Az esetből biztosan okult a Ferrari. Egyfelől az etapok sem voltak olyan hosszúak, hogy a Pirelli abroncsok tömegre annyit fogyjanak (ez Kínában egyes esetekben 2,5 kg is volt), másfelől némi extra autótömeggel is játszhattak ‒ ezzel kapcsolatban pontos részleteket persze sosem fogunk tudni.
Az viszont feltűnő volt, hogy a futam végi gumitörmelék-szüretre kifejezetten odafigyelt Leclerc és Hamilton, sokkal jobban, mint a riválisok. A ferrarisok tulajdonképpen nem csupán a gumidarabokat szedték össze, hanem mindent, ami ráragadt abroncsaikra.
A két autó rendszeresen lehajtott a nem aszfaltozott területekre a jobb vagy a bal kerekekkel,
így száraz füvet vagy épp kavicsokat is bőszen gyűjtöttek.
#Hamilton not to be disqualified he goes right on the grass
— Attimini (@attiminii) April 6, 2025
and then thanks in Italian#F1 #JapaneseGP #Japan #Suzuka #Ferrari #redbull #skymotori #russel #kimi #verstappen #norris #piastri #mclaren #leclerc #hamilton pic.twitter.com/WWU7BQO8g0
Arról nincs info, hogy ezzel a turpissággal mennyi plusztömeget szedtek össze a gumik, az utólagos mérlegelések eredményeit csak akkor közli a Nemzetközi Automobil Szövetség, ha valaki nem felel meg az előírásoknak.