Negyedik és hetedik helyen végzett Charles Leclerc és Lewis Hamilton a Forma-1-es Japán Nagydíjon, ezzel a maranellóiak legjobb 2025-ös hétvégéjüket abszolválták. Az előzményeket nem volt nehéz felülmúlni: Ausztráliában egy 9-10. hely, Kínában a kevés pontot érő sprintes siker és negyedik hely mellett dupla kizárás volt a mérlegük.

Leclerc Ferrarija Kínában azért bukott el a technikai ellenőrzésen, mert túl könnyű volt leintéskor, és ezen nem segített az sem, hogy a futam végi levezetőkörön a monacói ‒ mindenki máshoz hasonlóan ‒ próbált összeszedni gumijára annyi törmeléket, amennyit csak lehet.

Az esetből biztosan okult a Ferrari. Egyfelől az etapok sem voltak olyan hosszúak, hogy a Pirelli abroncsok tömegre annyit fogyjanak (ez Kínában egyes esetekben 2,5 kg is volt), másfelől némi extra autótömeggel is játszhattak ‒ ezzel kapcsolatban pontos részleteket persze sosem fogunk tudni.

Az viszont feltűnő volt, hogy a futam végi gumitörmelék-szüretre kifejezetten odafigyelt Leclerc és Hamilton, sokkal jobban, mint a riválisok. A ferrarisok tulajdonképpen nem csupán a gumidarabokat szedték össze, hanem mindent, ami ráragadt abroncsaikra.

A két autó rendszeresen lehajtott a nem aszfaltozott területekre a jobb vagy a bal kerekekkel,

így száraz füvet vagy épp kavicsokat is bőszen gyűjtöttek.

Arról nincs info, hogy ezzel a turpissággal mennyi plusztömeget szedtek össze a gumik, az utólagos mérlegelések eredményeit csak akkor közli a Nemzetközi Automobil Szövetség, ha valaki nem felel meg az előírásoknak.