Bár a Pirelli 2018-ra már az esőgumi mellett hétféle, a szivárvány minden színével jelölt száraz (slick) keveréket – szuperkemény, kemény, közepes, lágy, szuperlágy, utlralágy, hiperlágy – gyártott, 2019-re egyszerűsítettek, a kacifántos nevekről pedig számozásra tértek át.
2025-re az eddigi ötről hatra emelték a keverékek számát, a legkeményebb C1-estől a leglágyabb C6-osig – és már az is megvan, mikor mutatkozik be az utóbbi.
A Pirelli – részben a „túl tartós” abroncsok miatt – nem túl izgalmas Japán Nagydíjra reagálva a későbbi fordulókra a tavalyiaknál gyorsabban kopó, lágyabb kombinációkat jelölt ki.
A megszokott hármas, viszonylagos felosztás, azaz a fehér – kemény, sárga – közepes, piros – lágy marad, hiszen továbbra is csak a kínálat egymás után következő három-három verzióját szállítják egy-egy hétvégére, ám tavalyhoz képest egy fokozattal a lágyabb irányba viszik a triókat a Miami és az Emilia-romagnai Nagydíjra.
Floridában így tehát a C3-as, C4-es és C5-ös keverék adja majd a fehér-sárga-piros hármast, míg Imolában bevetik a leglágyabbat is, azaz a C4-es, C5-ös és C6-os gumikat tehetik fel az autókra a csapatok.
Az utóbbi keveréket – akkor még prototípusként – a tavaly Mexikóban és Abu-Dzabiban tesztelték, idén Imola után várhatóan Monacóban, Montrealban, Szingapúrban és Las Vegasban kerülhet még elő.