2017-ben 4,4 milliárd dollárt fizetett a Liberty Media a Forma-1-ért, melyből egy rendkívül értékes márkát csináltak az amerikaiak. A sportág olyan vonzó lett, hogy csapatok akartak beszállni, mivel még az utolsó helyezettnek is megéri a jelenlét pénzügyileg, és hiába merült fel, hogy felfoghatatlanul magas, 20 milliárd dolláros vételi ajánlatot tettek érte Szaúd-Arábiából, nem adták el az F1-et.

Könnyen lehet, hogy ez egészen rövid időn belül mégis változni fog. Erről ír legalábbis a The Times a Liberty Mediától származó információkra hivatkozva. A lap szerint a sikerek fényében meglepőnek tűnő húzás annyira nem váratlan, legalábbis a Liberty oldaláról.

Tekintve, hogy egy befektetőcsoportról van szó, számukra a sportág leginkább pénzforrás, mintsem szenvedély vagy élvezeti érték, és mint pénzforrás, lassan kezd kiapadni. A rajongótábor, a nézettség már nem nő olyan ütemben, mint akkor, amikor megvették az F1-et, melyet jól mutatnak például a netflixes Drive to Survive dokusorozat zsinórban második éve csökkenő nézettségi adatai. Tele vannak a pályák lelátói is, abból sem tudnak több zsetont kivenni áremelés nélkül, versenyből pedig nem tudnak többet tartani, a naptár gyakorlatilag megtelt.

Jövőre eladhatják a Forma-1-et 1

Kép: Mark Sutton ‒ Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Ennél nagyobb feladat lenne viszont az, hogy megtartsák a megszerzett közönséget. Ez nem könnyű feladat, hiszen a Forma-1 végső soron sport, de az elmúlt években rengeteg szórakoztató elem bevezetésével, meghonosításával is hozzájárultak ahhoz, hogy még több ember figyeljen a sportágra. A szórakoztató elemeknek pedig van egy maximuma, a végeredmény pedig mégsem mehet a sport rovására.

Logikus lépés lehet tehát az eladás, mellyel még egy nagyot kaszálhat a Liberty Media a Forma-1-en. A sportág akár már 2026-ban piacra kerülhet, és a lap szerint a közel-keleti országok ‒ élükön az Egyesült Arab Emírségekkel és Abu-Dzabival ‒ élénken érdeklődnek a vásárlás iránt.