Villanyfényes megvilágításban, 26 Celsius-fokos levegő- és 32 fokos aszfalthőmérséklet mellett vághatott neki 2025 negyedik időmérő edzésének a Forma-1 mezőnye Bahreinben. A harmadik szabadedzés alapján a McLarennek nem volt potenciális kihívója, de Japánban is ezt hittük az időmérő előtt.
A Q1 elején minden eddiginél erősebb széllel kellett megbirkóznia a pilótáknak, rángatta is a zászlókat a légmozgás. Az autók viszonylag stabilak maradtak, de a küszködők között voltak a Red Bullok például: sem Max Verstappen, sem Cunoda Juki nem tudta sikerrel befejezni első körét egy elfékezés és egy pályaelhagyás miatt.

Max Verstappen (Kép: Giuseppe CACACE / POOL / AFP)
Míg egyesek szenvedtek, mások erőre kaptak: az Alpine és az Aston Martin például ígéretesen kezdtek. Előbbi alakulat mindkét versenyzője, utóbbiból Fernando Alonso keveredett a Mercedesek és a Ferrarik környékére, de így is 8 tizedmásodperccel a McLarenek mögé.
1 perccel a Q1 vége előtt a két Red Bull köridő nélkül állt a mezőny végén, azaz nekik csak egy lehetőségük maradt a továbbjutás kiharcolására. Verstappen és Cunoda mindenki után, utolsókként hajtottak ki a bokszból, és a mért körüket is ők kezdték el legvégül. A Red Bull végül megoldotta a kötelezőt, mindkét pilótájuk továbbment. Kiesett ellenben Alexander Albon (Williams), Liam Lawson (Racing Bulls), Gabriel Bortoleto (Kick Sauber), Lance Stroll (Aston Martin) és Oliver Bearman (Haas). Mint kiderült, Lawsont DRS-probléma is hátráltatta, a hátsó szárny nem maradt nyitva autóján.

Liam Lawson (Kép: Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Alighogy elkezdődött a Q2, máris megszakították azt: Esteban Ocon törte össze autóját egy kigyorsításon. A Haas háttal csúszott falnak, és ugyan jócskán lebontotta a fal a kocsi fenekét, de a bukótérben sokat lassult a gép, mielőtt korlátot fogott.

Esteban Ocon (Kép: Rudy Carezzevoli/Getty Images)
A romeltakarítás és a helyreállítás után 11 perce maradt a mezőnynek, hogy eldöntsék a továbbjutás kérdését. Iparkodnia kellett mindenkinek, hiszen még senki sem futott mért kört. A Red Bull versenyzői elsőre ezúttal sem raktak össze mért kört, de a ferraris Lewis Hamilton is idő nélkül állt. A McLareneket nem kellett félteni: Oscar Piastri és Lando Norris között egytized másodperc volt az élen, az őket követő Charles Leclerc Ferrarija viszont már hat tizedet kapott az élen állótól.
A végén a Red Bull párosa nem ment túl jó kört, de az energiaitalosok a 9-10. helyen így is továbbcsúsztak a Q3-ba. Kiesett viszont Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (Racing Bulls), Nico Hülkenberg (Kick Sauber), Fernando Alonso (Aston Martin) és Ocon.

Jack Doohan (Kép: Andrej ISAKOVIC / AFP)
A Q3-as első körök után két részre szakadt a mezőny. A tabellát Piastri vezette George Russell Mercedese előtt bő egy tizedmásodperccel, de Norris hátránya sem volt több kéttizednél. Russell nem talált rövid utat, a szorosság csupán annak köszönhető, hogy új lágyakon ment, míg a McLarenek használt gumikon. A mögöttük jövő Leclerc, Hamilton duó szintén használt gumikkal futott már egy másodperccel lassabban. Leclerc-t azok után, hogy Hamilton és Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) első körét is elvették, Cunoda következett. A japán volt a Red Bull legjobbja, míg Verstappen a mért kört futók közül éppen az utolsó: a négyszeres világbajnok a fékekre panaszkodott nyomatékosan.
Az utolsó körökben jelentős javulások történtek, hiszen nyolc autóra is új lágy gumik kerültek a használt abroncsok után. A legtöbben javítottak idejükön, de mivel Norris belerontott a sajátjába, így eléggé kusza rajtrács alakult ki.
A pole-pozíció Piastrié lett, aki 168 ezreddel múlta felül Russellt. A második sor Leclerc-é és Antonellié lett, míg Norris csak Pierre Gasly Alpine-ja mögül, a hatodik helyről rajtolhat. Verstappen a végén felülmúlta Cunodát: a két Red Bull a 7. és a 10. lett, köztük Carlos Sainz-cal (Williams) és Hamiltonnal.

A teljes eredménylista
Az időmérőnek biztosan lesz még utóélete: egyrészt vizsgálják a két Mercedest, mert idő előtt sorakoztak fel a bokszutca végén a piros zászló alatt. Másrészt Hülkenbergtől a Q2 letelte után vették el a továbbjutást érő Q1-es körét, így eredetileg ott sem lehetett volna a második szakaszban. Az esetleges eredményváltozásokról beszámolunk Forma-1-es oldalunkon!
A 2025-ös Forma-1-es Bahreini Nagydíj magyar idő szerint vasárnap 17 órakor kezdődik.